Massinvandring fortsätter i ökad takt

Alliansens politik leder till ännu större massinvandring än vad sossarna stod för.

Under 2010 sökte 31.901 personer asyl i Sverige, jämfört med 24.232 året innan. Det visar Migrationsverkets preliminära statistik.

Vilka länder kommer dessa från? Jo fantastiska Serbien (zigenare som invandrar), Somalia (finns det något mer misslyckat land?), Afghanistan (tätt efter Somalia i misslyckande), Irak (den grupp som var mest överrepresenterad i våldtäktsstatistiken SD presenterade), Kosovo (kosovoalbanerna är inte direkt kända för att bete sig bra. Fråga Landskronaborna).

Alltså; Sverige fortsätter att ta föga smickrande invandrargrupper som bevisat sig totalt oförmögna att skapa hållbara, demokratiska, fria och jämlika samhällen. Sen undrar våra politiska korrekta varför det kostar enorma mängder pengar, skapar våld och otrygghet och gör att svenskar inte känner sig hemma i sitt eget land. Verklighetsfrånvaron är total.

Var tredje fick beviljad asyl – de andra kan göra som svensk media rapporterat om; söka uppehållstillstånd för ”arbetskraftsinvandring”, d.v.s. deras kusin anställer 15 pers på en pizzeria så de kan stanna. Som alla vet finns det ingen behovsprövning längre och vi tar emot i huvudsak outbildad, okvalificerad arbetskraft – ni vet – den arbetskraft som redan finns i massor i Sverige.


Kraftig ökning av asylsökande – DN.SE


Kraftig ökning av asylsökande
| Inrikes | SvD

Kraftig ökning av asylsökande – Sverige – www.gp.se

 

155 svar

  1. Nu tycker jag du var orattvis. Nastan alla somalier, irakier, afghaner och albaner som kommer hit ar hogutbildade hjarnkirurger och raketforskare. Utan dom saa forfaller varan valfard. De ar haer for att radda vara pensioner. Allt detta vet jag for jag har last det i Aftonbladet. Det galler att halla sig valinformerad.

    • Precis detsamma sa en ”väninna” härom månaden … och ville inte lyssna på mina ord. Jag kunde ju inte veta bättre än AB.

      Tänk så trött man kan bli på såna som inte orkar ta emot argument alt fakta från flera sidor i debatten!

    • och så piloter från Iran!!! inrikesflyget, någon som vill åka med?

  2. Jag har också läst en hel del lögner i den Svenska aftonhoran. Namnet har den därför att samtliga anställda där är prostituerade och lögnare!
    För Guds skull Kent få ordning på pajasarna i riksdagen som tydligen inte gör annat än sliter stolarna, alltså i vip rummen och vip flyget och vip bilarna dom åker med eftersom det alltid är nästan tomt i riksdagen så undrar man ju!

  3. Det här är en medveten landsförrädarpolitik.

    De etniska arbetslösa svenskarna placeras i fas 3, som är samma sak som slaveri. De måste jobba full tid men får bara ett par hundra spänn om dagen. Resten får de tigga sig till hos fattigvården, och inkomsten är inte ens pensionsberättigad.

    Det är dessa slavarbeten som ger en viss inkomst till statskassan och som sedan finansierar importen av svart-arier som så småningom ska ta över Sverige.

    Dessa arbetslösa etniska svenskar är idag dhimmis under Reinfeldts devis att ”det ska löna sig att arbeta”.

    I Tysklande under andra världskriget hette det Arbeit macht frei och betydde inget annat än att dölja slaveriet som pågick där.

    Vi har en nazistregim som regerar Sverige idag och de arbetslösa etniska svenskarna är dem som idag har det som allra svårast förutom fattigpensionärer och ensamstående mödrar.

    Det ska löna sig att arbeta har idag precis samma slaveristatus som Arbeit macht frei hade under den tyska nazistregimen.

    Det är oerhört viktigt att uppmärksamma de arbetslösa etniska svenskarnas villkor, för här pågår en utrensning som kommer att leda till döden inom några få år. De vita ska utrotas.

    Så är det över hela världen idag. Nazistslöddret och de nya arierna är svart-arier, och dem som idag ska betala svart-ariernas kolonisering av Sverige är de etniska svenskarna.

    När SD blir tillräckligt stora för att själva bilda regering så hoppas jag att löftet om stränga straff för grova förbrytare hålls. För Reinfeldt ska få försmäkta i ett litauiskt fängelse i resten av hans liv. Det har han gjort sig förtjänt av!

    • Dessa slavar vågar dessutom inte klaga på sin slav-tillvaro för då blir dom sparkade och blir helt utförsäkrade till hemlöshet. Genom att dom som uteliggare kommer förfrysa och svälta ihjäl så utrotar man dem i det tysta, för inte kommer Aftonhoran eller andra förrädar-medier att skriva om deras situation. Aldrig kommer deras slaveri att tas upp i Uppdrag Granskning eller Debatt i den ”fria televisionen”. Dessa arma fattiglappar kommer sannolikt ej heller att rösta heller, något som sjuklövern(nn) säkert är helt nöjda med.

  4. Oj, massinvandring. Trettio TUSEN! Det är över tre promille av Sveriges befolkning! Om det fortsätter i den här takten kommer invandrarna att vara i majoritet om 300 år!

    • 100 000 invandrare förra året. Detsamma sedan 2006. Det är en mindre storstad i Sverige.

      • Du kanske borde ta upp utvandring och vad dessa 100 000 består av om du nu ska slänga ur dig sådana siffror Kent?

        Att ca 18 000 av dessa är återvändande svenskar, att ca +60 000 är den summan som gäller om man räknar ihop in och utvandring och att ca. 18 000 invandrar per år från de områden ni anser vara ”riskområden” (bland topp 10)? (SCB 2009)

        Jag trodde du gjorde en grej av att du var saklig Kent?

    • Sedan föder de 4 gånger så många barn som normsvensken.

  5. Fy så dumma kommentarer.
    Främmande kuturer har så mycket att lära oss barbarer om exempelvis gruppgängs överasknings-sex, denna (av svenska feminister så uppenbart önskade) importerade sedvänja med tillhörande kvinnosyn.

  6. Jag undrar den här gången vad som är värst:

    Riksdagsman Ekeroths tillmälen om andra länder (han borde verkligen satsa på att göra sig ett namn inom utrikespolitiken) eller de som pratar om utrotning av den vita rasen och att kasta Reinfeldt i fängelse i någon fascistisk version av Sverige.

    • Jag tror att du kommer att fortsätta vara undrande i hela ditt liv, ungefär som en förvirrad präst. För om du inte fattar vad du läser så blir det svårt för dig att nå förvissning på något enda plan.

      Men om du kanske är så indoktrinerad att du fattar vad du fattar på grund av livslång felinformation så kan du läsa det här blogginlägget som de flesta inser att Statsministern måste straffas för vad han gjort.

      http://demokratbloggen.wordpress.com/2011/01/01/sverige-ar-varldens-extremaste-land/

      Men jag tvivlar på att ens den informationen kan få dig på rätt köl, för det är ju i stort samma som jag argumenterade för ovan.

      • Kallar du det där information? Fritänk så det har slagit runt…åsikter, otrevligheter och idioti staplade på varandra.

        Sök hjälp!

        …och Kent låter det stå kvar?

        =/

      • Han kanske plockar bort dina kommentarer snart. Vilket prti tror du att han tillhör, Sjuklövern(nn)?

        Jag slösade energi på dig, för du kommer att fortsätta vara undrande så länge du lever.

        Träffande signatur har du i alla fall!

      • Signaturen Undrande borde söka psykiatrisk vård för att få hjälp att ta sig ur decennier av indoktrinering. Hjälper inte det så återstår väl bara tung medicinering på sluten avdelning under många år.

  7. Nu har jag tröttnat på denna oansvariga förskingring av vår svenska välfärd. Det fanns ett utymme för viss arbetskraftsinvandring under sextiotalet. Då fanns det jobb. Idag fungerar inte denna modellen. Inte när de invandrande massorna är som en tsunami vars tydligaste egenskap är en roffarmentalitet och ett egotrippat beteende mot oss svenskar.

    Våra politiker håller helt enkelt på att utrota vårt eget folk. Tänker du vänta till du också blir drabbad?

  8. ”Riksdagsman Ekeroths tillmälen om andra länder”

    Ja usch vad dumt av riksdagsmannen, dessa fina länder, som kan tjäna som föregångsexempel för Sverige att anpassa sig efter.

  9. ”deras kusin anställer 15 pers på en pizzeria ”

    Ja, invandrarna är så bra på att skaffa jobb snabbt, det sägs ju t.o.m i riksdagen,

    Vad de dock inte talar om är alla ”pizzeriafall” ovan eller att de går före svenskarna hos AF med stora skattefinansierade bidrag till arbetsgivarna.

    Hur många svenskar går arbetslösa p.g.a detta ??

    VÄLDIGT tyst i media och överallt annars med för den delen.

    • Jag var själv idag på arbetsförmedlingen och såg på 1,5 timme flera invandrare bli bestörta eftersom man efter årsskiftet tagit bort en del av möjligheterna till bidragssanktionerat praktiserande på familjeföretag, samma företag gång efter gång och egna företaget.
      (alltid en framgång men det behövs mer jämställande, varför får t.ex invandrarna sina körkort betalda ?)

  10. Har ni problem med Kents sågning av Somalia, Afghanistan, Kosovo eller Irak – lägg fram de fakta som visar att vi har något att lära från dessa länder. Något!!

  11. Dumle. Det handlar alltså om att vi är bättre och de är sämre? Kan vi inte tjäna något på andra ska vi inte ha dem här.

    Du borde slå upp ordet medmänsklighet för du har uppenbarligen aldrig förstått innebörden.

    • Precis vad jag antydde tidigare. Du är en galen präst.

      Förmodligen är du bög också, för då är du ännu mer jag-svag. Flytta till Muhammedanien vet jag, där kan du få vända andra kinden till hur många gånger du vill medan Muhammedanerna skrattar sig halvt fördärvade åt dig.

      Smack! … andra kinden, Smack! … andra kinden igen… Hahaha…

    • Visst fan ar vi battre an de inavlade nationer som du namner. Jag har varit i 3 av dom och varre skithal faar man leta efter. De har ingenting att lara oss och kan heller inte tillfora vart samhalle nanting, tvartom saa maste vi gora allt vi kan for att halla deras vansinnesreligion borta fran vart land. Islam tillfor inget annat an ren ondska.

    • Du borde lära dej vad ”kritisk granskning av hjärntvättsmedia” innebär och försöka följa det.
      Kan Du inte ens det minsta lilla se fakta själv och försöka tänka vilket Du skall tro på, det Du läser eller det Du ser ute på stan?

  12. Vad vackert du talar. Har jag tagit fram ditt finaste jag?

    Vem är galen egentligen?

    • Jag har försökt vara konkret men du svarar bara med några få ord för att dissa hela resonemanget, och du ställer dumma frågor om vi vet vad medmänsklighet är.

      Du spolade mitt blogginlägg om arbetslösa svenskar med orden:

      ”Kallar du det där information? Fritänk så det har slagit runt…åsikter, otrevligheter och idioti staplade på varandra.

      Sök hjälp!

      …och Kent låter det stå kvar?”

      Och då är du den som tycker att jag är otrevlig. Det stärker min uppfattning om dig som jag-svag psykopat.

      Nästa gång du svarar kan du försöka överraska mig med genomtänkta argument istället för dina otrevligheter och cyniska snack om medmänsklighet som du ändå inte har visat prov på.

  13. Nu har jag sett 30 minuter av den norska dokumentären (lovar, ska se färdigt). Att det finns galningar som vill ta över länder tvivlar jag inte på. Det finns en del tokiga regimer som bevisar det.

    Att ca 25 miljoner av 730 miljoner människor i Europa är muslimer är ju inte direkt så upprörande. Läste någonstans att ca 7% av befolkningen är muslimsk i Europa (3-4% blir det om man räknar med Europas befolkning och siffrorna i dokumentären).

    Jag utgår, utifrån mina egna erfarenheter av att jobba i invandrartäta områden med ungdomar och vuxna (både föräldrar och kollegor) att de flesta muslimer vill leva och låta leva. Precis som du (?) och jag. De har flytt från ett förtryck och räds nya, oavsett politisk ytterlighet. Det kommer ju faktiskt till uttryck i de 30 minuter jag nu har sett. Alla muslimer är inte tillhörande brödraskapet och kommer inte att vara det.

    Att alla dessa människor dessutom skulle ”slås på” med någon osynlig knapp är ju också rätt osannolikt för att inte säga lätt konspiratoriskt … där får du ursäkta. Där låter resonemanget rätt galet. =/

    Den frihet vi är vana med i väst är absolut utsatt för attacker. Absolut från fanatiker på olika politiska ytterligheter. Där måste vi stå upp för våra rättigheter och inskränkningar av den.

    Visst är jag naiv. Jag tror uppenbarligen mer om människan än många andra här. De flesta gör det faktiskt vilket i sig talar för att friheten kommer att överleva.

    Att jag spolade ditt blogginlägg med de tre starka substantiv jag valde får du leva med.

    • Att de flesta Muhammedaner inte vill ha bråk är helt irrelevant för det är islamisterna som styr över deras liv.

      Sharia fungerar på det sättet. De får händer och fötter avhuggna om de inte passar sig och de dödas om de lämnar islam.

      Vad ska vi göra åt det tycker du?

      Ska vi bara låta islamiseringen fortsätta?

      Blir det bättre då?

      Det enda som kan stoppa ondskan när man blir hotad är kamp, inte någon rakad eller orakad kind som man vänder upp mot fienden.

      Om du vill slippa erfarenheten av ”hedersmord” på unga flickor som deras fäder gör sig skyldiga till för att de inte törs annat så måste man ta oförsonlig kamp.

      Man kan aldrig vara försonlig mot dem som förtrycker, så din medkänsla är helt felriktad.

      Då menar jag att jag har betydligt mer medkänsla med förtryckta Muhammedaner genom att vara oförsonlig mot dem, därför att det leder till ett incitament att lämna Islam med risk för sitt eget liv.

      Det måste de göra, annars får vi alla så mycket värre helvete. Man kan inte tolerera en ideologi som har terrorismen inbyggd inom sig, oavsett det finns massor av Muhammedaner som aldrig någonsin skulle göra en fluga förnär.

      Dessutom är de skickliga på att skylla ifrån sig och jämra sig för ingenting, för det ingår i deras så kallade religion.

      Taqiya kallas det och det betyder att de har rätt att blåljuga folk rätt upp i ansiktet för att framställa sig själva som offer. Det är något de har hållit på med i 1400 år.

      • Du och jag verkar ha fundamentalt olika syn och erfarenhet av Islam. Därav våra olika utgångslägen. Jag ser inte Islamister styra

        (JAAAAA 3-2 till Sverige!!!!)

        de vardagliga muslimerna och ingen av de jag möter och umgås med vill ha det. De kommer inte att förändra sig som genom ett trollslag. När du säger att de ljuger för att lura oss in i en falsk trygghet tror jag att du ser tomtar på loftet. Där lär ingen kunna övertyga dig om att du har fel. Det enda jag kan tänka mig är att du tillåter dig att faktiskt umgås med de människor du verkar förakta. Erfarenheter av varandra är den största bidragande orsaken till att fördomar försvinner enligt sociologiska studier. Testa vettja!

        (Fan….3-3)

        Det finns ingen inbyggd terrorism i Islam. Det finns fanatiker i alla politiska och religiösa läger och de ska vi motarbeta. En del kommer säkerligen inte att vika sig för annat än våld, tyvärr.

        (Förlängning. Surt.)

      • ”Det finns ingen inbyggd terrorism i Islam”

        Så skriver en uppenbar apologisk medlöpare till en global grotesk våldsideologi, som på bara de senaste 9 åren, har genomfört minst 16.000 dödliga angrepp mot oskyldiga civilister över hela världen.
        Tveksamt om ”undrande” är pursvensk

        http://www.flex.com/~jai/satyamevajayate/terrorist1.html

      • Jag undrar om det inte är Ivan som bara har bytt signatur och nu kallar sig för Undrande.

        Pursvenskar brukar ju vara medvetna om att de är pursvenskar så de låter inte utlänningar komma före de egna.

        Mitt blogginlägg om arbetslösa svenskar som nu blir förslavade i fas3-programmen bekom inte den undrande Ivan eller möjligen Ibrahim, så han kan omöjligen vara svensk.

        Då finns det invandrare som är hundra gånger mer svenskpatriotiska än den här femfemman, för han är fan inte svensk!

    • ”Visst är jag naiv”

      Tack, det var det mest ärliga du framfört hitills.

      ”Att ca 25 miljoner av 730 miljoner människor i Europa är muslimer är ju inte direkt så upprörande.”

      Inte för att jag vet var du hämtar dina siffror ifrån, men det spelar ingen roll. Frågan är vilket ansvar du tar för dina eventuella barns framtid.

      • Tog siffran från filmen ni tipsade om. Någon sida pratade om 7% räknar man själv på 25 miljoner blir det ca 3-4%

        wikipedia pratar om 2-5% i Sverige (beroende på källa).

        Själv har jag tre barn.

      • Då får vi väl hoppas att du har söner för annars kommer dina döttrar få uppleva att få clittorna utskurna och gå invirade i metervis med tyg. Gifta sig med vem dom vill kommer dom ej heller få göra. För det är den framtid du förbereder för dina barn just nu. Kan du verkligen sova gott på nätterna med tanke på det?

    • Till Undrande. Jag håller helt och hållet med dig, på alla ståndpunkter. Keep up the good work. :)

      Till resten av de så kallade ”svenska frihetskämparna” och detta inkluderar även Ekeroth; som det visat sig flera gånger om i historien har okunskap och osäkerhet givit upphov till förödande konsekvenser för samhället. Gör er själva och resten av den svenska befolkningen en tjänst och sluta upp med propagandan som ni driver – ni saknar helt och hållet belägg för en mängd uttalanden eller så har ni tolkat statistiska rapporter och vinklat dem så att det passar er politik. Ni försöker få med svenskar som känner sig utanför samhället och ni får de att känna en samhörighetskänsla samt någon att lägga all skuld på.

      Tycker att det osar lite Hitler över det hela.

  14. …och det mest osvenska jag har i dina ögon i min släkt är någon avlägsen vallonsläkt på min pappas sida och några delar finskt på mammas om det nu skulle ha någon betydelse (på något perverterat vis tror jag att det har det för Dannie) för resonemanget.

    • Undrande rasbiologiska släktforskning är irrellevant.

      Man kan, med enkelhet, vara adopterad från asien och vara pursvensk. Pursvensk är man när man ställer upp på svenska värderingar, och där ingår inte taqqiya för islamofacism.

    • Vad jag menar är att den inställningen är så svenskfientlig så att du inte är svensk i själ och hjärta.

      Om du medvetet vill förstöra vårt land och ge fan i om svenskarna utbyts mot svart-arier och demokratin blir förvandlad till ett 600-tals kalifat så är du inte svensk, helt oavsett vilka släktingar du än må ha.

      Då är en inflyttad avhoppare från Afghanistan mer svensk än dig eftersom han har beslutat att ta kamp mot islamiseringen i Sverige.

  15. Oj! Tänk vad man kan lära sig på Kents blogg. Tänk vad ni vet mycket om mig som jag inte visste.

    Lovar att anmäla mig för utvisning då SD tar makten.

    • Du är en vidrig landsförrädare som säljer ut dina egna barns framtid. Du är förmodligen en av dom råttor som har möjlighet att lämna skeppet innan det sjunker och lämna resten av oss pursvenskar åt vårt mohammedanska öde. Du kommer förmodligen hånskratta hela vägen till banken i ditt nya hemland.

    • Berätta vad i följande du inte visste sen tidigare.

    • Du ljuger!!! Du är avslöjad som troll!!! Du har inga tre barn eftersom du sitter här och skriver mitt i natten – det varken orkar eller har en trebarnsmor/far tid med.

      Så var det med det som det var med det … så var det.

      Gå och lägg dig … jag tycker det börjar osa fram ett annat nick här … som har samma sena vanor …

  16. Undrande@
    Att du jobbat/känner muslimer att knappast synonymt med att du vet vad religionen islam står för, eller?
    Jag känner också muslimer men inser att islam hotar allt jag håller kärt. I en teologisk diskussion skulle pålästa s.k. fundamentaliser sopa banan med de kulturella/moderata muslimer du tror dig känna. Att de inte käkar fläskkött och fastar en ggn per år gör dom knappast till företrädare för islam. Islam styrs av Koranen och profeten Muhammeds hadither (ord och handlingar). Några korta frågor till dina sympatiska muslimska vänner:
    1) Vad i Koranen kan vi ta bort?

    2) Gjorde profeten Muhammed några fel, eller kan vi se hans liv som ett vandrande föredöme i stort OCH smått?

    Om de tar avstånd från alla uppmaningar till mord, förtryck av kvinnor och oliktänkare i Koran och hadith och bejakar västerländsk frihet i ord och handling har vi kommit en bit på väg. Dina muslimska vänner lär säkert ta avstånd från alla terrordåd och tillämpning av sharialagar, men i handling gör de inte ett skit. För de vet att Koranen och Muhammed stödjer fundamentalisternas agerande och inte deras eget beteende som innebär att de struntar i 99,9 % av Koranens uppmaningar. De mer renläriga låter Muhammeds lära påverka ALLT de gör. De visar islams sanna ansikte – i länder som Saudiarabien eller Iran.

    När du säger att det inte finns någon inbyggd terrorism i islam ljuger du, eller försöker biljera med din okunskap. Läs Koranen och haditherna och återkom. Ställ även mina två enkla frågor till dina muslimska bekanta och återkom med svaren. Jag är faktiskt nyfiken.

    När du anklagar mig för att sakna medmänklighet blir jag faktiskt lite sur. För de pengar som ett s.k. ankarbarn kostar i Sverige på ett år kan jag faktiskt driva ett helt barnhem i utsatta regioner. Det skulle hjälpa fler, vilket också SD förespråkar. Tyvärr tror jag att du anser dig representera ”de goda”, vilket är ett hyckleri då SD-s förslag skulle hjälpa fler. En human flykting/invandringspolitik är SD-s politik.

  17. Vissa människor här är fullständigt vidriga i sina kommentarer. Verkligen Sveriges finaste….

    • Du svarade inte på vad du kände till om Islam enligt videon ovan?

      Men så vad trodde du, att du kan knalla in och posta ensidiga ganska svenskfientliga inlägg hos en riksdagsman, utan att bli bemött i samtal, av ett fåtal representanter från några av de 340.000 väljarna?

      Föresten, du skrev högfärdigt ”Jag tror uppenbarligen mer om människan än många andra här”, men sen så tycker du att försök till dialog är ”fullständigt vidriga”. Du kanske är van vid egofixerad monolog? Som du får hålla hov för själv?

      • Dannie
        Att du kommer lösaktiga och islamofobiska hemsidor

        Om du vill begrava ditt hat en liten stund så kolla på denna hemsida

        http://www.muslimheritage.com/

      • Rebuttal by the Foundation for Science Technology and Civilisation to
        ”A Golden Age in Science, Full of Light and Shadow” by Edward Rothstein published in The New York Times, December 10, 2010

        Förrsten han har också judisk bakgrund som skulle begrava dina argument rakt igenom!

      • ”Du kanske är van vid egofixerad monolog”
        Det ”är väl så sossepolitiken fungerat de sista 50 åren ?

    • Du kallar oss för vidriga men tänker ändå låta dina tre barn växa upp i mohammedan-Sverige, antingen som dhimmis eller mohammedaner själva. Du ser inget som helst problem i detta. Även om befolkningen till stora delar kommer att bytas ut, så även statsskicket från demokrati till teokrati, så har du inga som helst synpunkter på denna förändring, mer än att den är bra för Sverige. Du kommer anse att landet efter denna stora förändring fortfarande kommer att vara Sverige. Alla kulturer är lika bra och lika mycket värda. Vi ska visa förståelse om dom vill fortsätta utöva sin kultur i vårt land, därför att som är förtryckta och kommer från krigiska förhållanden. Då är det bättre om dom får fortsätta utöva sin kultur så att dom känner sig mer hemma.
      Om det bara hade gällt dig själv hade jag inte brytt mig lika mycket men nu har du ju nämnt att du har tre barn. Eftersom du säljer ut dina oskyldiga barns framtid till främlingar kan jag inte annat än tycka att du är ett stort svin och en landsförrädare!

  18. Har inte tittat.

    Att jag tror mer om människan än många andra är uppenbart då jag har en positiv (lätt naiv, men hellre det än alternativet) människosyn. Jag misstror inte varje individ som utgångspunkt. I mitt jobb vore det omöjligt. Som privat person och yrkesman skulle jag bli odräglig.

    …och det var kanske några av tillmälena jag tyckte var vidriga. Inte vissa personers debatt.

    Svenskfientlig….? Alla som inte är med er är emot er sitter rätt djupt va?

    Näe….nu får det vara bra med hockey för inatt.

    • Jag gissar på att du är en homosexuell präst. Något annat har du heller inte sagt.

      Du är stor i truten mot dem du har bestämt dig för att hata, nämligen dina egna landsmän, för det ligger i tiden för bögar och flator inom kyrkan idag.

      Du har inga som helst argument, och som präst behöver man inte heller ha det, bara floskler.

      Hittills har du inte kommit med ett enda argument, utan du avfärdar precis allt. Du tittar inte heller på videorna för de skulle i så fall sticka hål på din bubbla.

      Finns det något över huvud taget som inte pekar på att du är en bög inom kyrkan?

      Du jobbar med Muhammedanvalpar, så därför vet du…

      Du vet inte ett skit och det här liknar omvänd missionärsverksamhet. Det är du själv som blir omvänd av dem för att du är så jävla ignorant.

      Du är och förblir en värdelös nolla eftersom du har lagt ner en hel kväll på att tjafsa istället för att argumentera, för du har inga argument, och ändå så avfärdar du alla argument du får och läser inte igenom kommentarerna eller ser videorna, men det har ändå inte varit bortkastat.

      För det är många andra som läser den här bloggen och de läser kommentarerna med stort intresse och tittar på videorna, och det är dem vi övertygar, samtidigt som du själv och allt du står för blir utskämt, eftersom du skämmer ut dig genom att bara svamla tillbaka som motargument.

    • ”Har inte tittat.”

      Ignorans? Arrogans? Kanske en kombo?

      Nu ska du titta på vad vi visar för dig.
      Sen ska du svara. Grejar du det?

      • Dannie — Shalom
        Att du kommer lösaktiga och islamofobiska hemsidor

        Om du vill begrava ditt hat en liten stund så kolla på denna hemsida

        http://www.muslimheritage.com/

      • Du mohammedanen, det där är bara strunt. Ni har snott allting från folk ni har erövrat. En dag när erövringen är komplett så kommer säkert Alfred Nobels dynamit ha blivit omskriven till att ha blivit upptäckt av en mohammedan istället. Samma sak med alla andra uppfinningar som gjorts av svenskar, dom kommer sedan bliva upptäckta av mohammedaner som dig istället så att ni mohammedanska mytomaner får mer att skryta om för era andra mohammedanska bröder.

    • Förstår nog att sådana som du inte tittar på våra länkar. Ty dom kommer ju från sådana där som ”inte delar vår gemensamma värdegrund” eller hur? Då kan det ju inte vara annat än skit dessa länkar leder till. Du är ett typexempel på en av dom som man brukar säga, att stämmer inte karta och terräng överens, så är det kartan som gäller!

  19. Vad bra att ni säger åt mig vad jag ska göra och ”vet” vem jag är ( er människosyn blir rätt tydlig i era kommentarer). Jag har läst och tittat på det som verkar relevant. En ihopknåpad yt-film är det inte. Jag har kommenterat och sagt mina åsikter kring er ”islamisering”. Jag har berättat om mina erfarenheter och skiter fullständigt i om ni inte lägger till dem till er sanning.

    Sd måste vara jättestolta att ha er som anhängare….

    • ”En ihopknåpad yt-film är det inte”

      Jag vill tacka dig för din arrogans. Den sporrar till nödvändighet kring vidare upplysning. Att du trilskas likt en trotsig elev som inte fattar sitt eget bästa, är intressant. Du tycks dock vara för obildbar för att ta till dig obestridliga men elementära fakta kring instruktionsmanualen Koranen, dess centrala roll för Islamiseringen i det pågående heliga krig som är påkallat av Allah.

    • Du ar bara en i raden av alla hjarntvattade vansterpartister. Du kallar alla som ar kritiska till massinvandring och islamisering och nedskarningar inom aldringsvarden o.dyl for ”vidriga’, ”nazister’, ”icke medmanskliga” m.m. Dessa omdomen passar battre in pa dig. Om nagon haer tanker och tycker som en nazist saa ar det du. Och eftersom du vill ha islam i Sverige saa faller det sig naturligt att du ocksa vill ha nazism eftersom de 2 villarorna gar hand i hand. Varfor flyttar du inte till Saudi-Arabien istallet om du tycker vaar svenska kultur ar saa hemsk och alla svenskar ar saa stygga mot dig?

      • Vad snabbt det går för vissa att lägga ord och tolkningar i mun på andra. Svenskfientlig, nazist, ogillar svensk kultur, vänsterpartist, homsexuell, präst, osv…

        Upplys mig gärna om var jag har kallat er för vidriga nazister. Fascism har jag pratat om. Inget annat. Brist på mwdmänsklighet är rätt uppenbart.

        Lider verkligen med er i era villfarelser. Hoppas ni blir bättre.

    • Du är en skitstövel som faktiskt försvarar det här emot svenska folket.

      http://joseffransson.wordpress.com/2010/08/13/ett-litet-hopplock-fran-ramadan-2009/

      Skulle Kent hellre vilja ha dig som anhängare då tror du?

  20. Jag läser igenom.

    Hm. Visst argumenterar undrande, om än inte på era grunder. Ert påstående om 16.000 dödade har jag ingen aning om. Men om vi förutsätter att det stämmer så är det trots allt bara en droppe i havet av vad amerikanerna kallsinnigt slaktat.

    Jag bryr mig inte om era taffliga hatiska argument. Era siffror spelar ingen roll. Det som spelar roll är att den grund era politiska värderingar utgår ifrån, är den grund som etniska rensningar världen över stammar ur. Att, vid polariseringar, verka för ytterligare polariseringar föder bara ytterligare hat. Och detta har kommer att dräpa så många fler än 16.000.

    Att SD påstår homosexuella som jag-svaga, att abort bör förbjudas, att 12-åringar ska kunna fängslas, att zigenare ska ytterligare stigmatiseras, att era meningsmotståndare ska kastas i fängelse för förräderi är en människosyn som på intet sätt kommer att föra vår mänsklighet längre fram. Det spelar ingen roll hur mycket pengar ni sen vill ge till Sveriges pensionärer. Ni kan visa hur många youtubeklipp och antibögbloggar ni vill, ni får aldrig vinna, ni får aldrig förpesta vårt underbara land med er vidriga osvenska människosyn. Ni får aldrig ta vårt land ifrån oss. Aldrig. Jag kommer att göra allt i min makt för att inte fascismen med ett drypande leende ska styckmörda det vi byggt upp.

    Jag debatterar gärna. Men aldrig på era grunder. För det är hatets grunder.

    • Ditt land har redan tagits ifrån dig, bara det att du inte har insett detta obestridliga faktum ännu. Du är så korkad att du inte ens inser att du ihärdigt jobbar för din och dina käras egen utplåning. Ni är inga riktiga humanister. Ni är bara falska pladder-humanister.

    • Rättelse:

      Det är inte SD som säger att bögar är jag-svaga, det är jag som gör, och jag är en partilös fritänkare.

      Och så en rättelse till:

      Du är inte svensk om du trodde det, så du har ingen talan.

      Här vill jag citera Åkesson: ”Den är svensk som vill vara svensk”

      Uppenbarligen vill inte du det, så åk tillbaka till Sydamerika igen ditt kommunistsvin!

      • Ena stunden är du en ”fritänkare” ( oj vilken bild du har gett mig av det ordet) i nästa stund hänvisar du till JÅ för att hävda andras icke-berättigande i debatten.

        Du borde jobba lite på den här delen om du inte vill sammankopplas med SD.

      • Du vet inte vad fritänkare betyder, men det betyder inte att vara obstinat mot allt som andra säger.

        Jag har i alla fall fått en tydligare bild av dig. Du är inte en homosexuell präst för du är för ointellektuell ens för en så enkel profession. Du kan ju inte ens ha klarat grundskolan, men pervers är du i alla fall.

        Det finns dem som har varit gifta med en kvinna i många år och ahjr barn med henne och sedan blir transvestit, så perversiteten sitter latent hos dig.

        Det märker man på ditt bakvända resonemang:

        Ordet ”perversion” härleds ur det senlatinska perversio ”omvridning”, ”förvridning”, vilket kommer av det latinska verbet perverto ”vända upp och ned”, ”kasta över ända”, ”fördärva”. Adjektivet pervers syftar på något som anses av den som använder ordet onormalt, abnormt eller onaturligt, i synnerhet sexuella beteenden.(Wikipedia)

    • ”Ni får aldrig ta vårt land ifrån oss. Aldrig.”

      Nej för i din värld ger du bort landet sverige gratis, till 3:dje världen värsta u-länders kulturfacister.

      Du tror att ”jihad” betyder en ny kebabsort.

      Ytterligare en i raden av blivande dhimmislavar som kommer piskas under Islamofacismen.

  21. AFTONBLADETS vänster extremister journalister
    har Jan Guillou med någon form av sympatisk aura
    upp i förtroendet nivåer ”ett perfekt val” om den ISRAELs,USAs hatare och förra detta KGB-agenten
    Jan Guillou gott om utrymme i Aftonbladet. Som
    belöningssystem av Guillou är aftonbladets journalister ofta inbjuda till middag-festen hemma
    hos honom och dyker upp väldigt många andra
    journalister från TV4, SVT,SR och även vänsterpartister som tillsammas i Guillous Lyx-villan blir alla i ideologiska trådar vävts samman i
    svenska media vänster allians kollegers och ämnenkära som diskuteras vid bordet med ”rätt”
    vanlig syn är ISRAEL,USA,SD även Wikileaks och
    som huvudpersonen lärt Guillou alla vänster journalister känna varandra otroligt bra. En annan
    viktig roll för Guillou är att vara mentor för Aftonbladet och även i den svenska media innersta
    kretsen särskilt ett skam för sveriges yttrandefriheter om det fria ordet MEN inte så fruktansvärd för en del av svenska journalister som
    trivs ihop med intressanta vänster extrema åsikter
    som har ett behovet att vara beroenda av en erfarenheten förra detta kGB-agenten förmåga.

    Etheran Molavi
    Bejan Saeedi
    Armando Chacon
    Joao Carlos da Costa
    Verona Dillon
    Richard Samel

  22. ”Irak (den grupp som var mest överrepresenterad i våldtäktsstatistiken SD presenterade)”

    Jaha, du menar den stora sammanställningen ni gjorde utav fyra fall? Säger ju mycket. Skärp dig Ekeroth.

    • Hahaha Niclas, din stackare. Jag läste din blogg, och sällan har jag skrattat så mycket, Mamma och Johanna stöttar sin lille socialdemokrat….så tragikomiskt sött på något vis…. Nu är det så här, förstår du Nicklas, att det bästa du kan göra för Mamma och Johanna är att köpa boken ”Världsmästarna”, och ge den till Mamma och Johanna.

      Sen ber du dem läsa kapitlet ”85% begås av invandrare”

  23. Ni kan tacka sign ”undrande” för följande upplysning:

    http://missionxp.webblogg.se/2011/january/det-finns-ingen-inbyggd-terrorism-i-islam.html

  24. Vad duktig du är på att skriva, klippa och klistra.

    Jag är inte speciellt förtjust i att skolan ska styras av vare sig politiska eller religiösa dogmer. Det förekom på 30-talet, i vissa nuvarande länder och tyvärr i vissa friskolor.

    Rättstrogna finns det gott om i varje religion. Filmen ni hänvisade till (från Norge) visar ju även den på att det finns olika tolkningar av Islam. Livet många lever i olika länder visar också det.

    Ett av de starkaste argumenten var ju killen (brodern, eller vad han var, till grundaren av Brödraskapet) som pratade om att så länge man inte tvingas till en annan religion ska man anpassa Islam till landet man lever i och som har tagit emot en. Snacka om att tolka saker olika…

    Finns säkert de som tycker annorlunda i olika grader. Poängen är att religiösa texter alltid är utsatta för tolkningar av olika slag. Ofta av de som kallar sig rättstrogna. Det märks ju till vilken tolkning du ställer dig. Varför låter du de mest extrema tolkningar stå för ditt synsätt? Vilket tolkningsföreträde har du gentemot de (ofta av ledande muslimer själva, men ännu viktigare, de som vi/jag träffar i vardagen) som lyfter andra verser och tolkningar? Vad får dig att utgå från att de ljuger och kommer att visa sitt rätta ansikte i slutändan?

    Jag säger det igen: Folk i allmänhet vill leva sina liv och ha det bra, även hos muslimer i tex. Sverige. Tyvärr finns det undantag i alla livsåskådningar och det verkar vara dessa som styr ditt tankesätt.

    Din förlust. Ditt liv.

    ps

    …om du visste vilken typ av lärare jag är skulle du spräcka ett blodkärl. Det är jag säker på.

    Fridens!

    • Du är nog i alla fall en homosexuell präst, för det verkar det som på ditt resonemang, så du är religionslärare, men du tror inte att det finns religionsindoktrinering i svenska skolor?

      http://demokratbloggen.wordpress.com/2010/08/04/skolornas-religionsindoktrinering/

    • Undrande – skit i de här typerna nu. Du skriker in i en vägg. Och det gör dom med.

      Sjunk inte så lågt att du diskuterar med ”bögar är jagsvaga”, ”abort ska förbjudas”, ”12åringar ska i finkan”, ”håller du inte med oss så är du förrädare”.

      Du kommer aldrig att vinna, och inte heller dom. Ni har helt olika inställning till vad samhälle och mänsklighet är.

      För det är det som är det kusliga. Att de anser sig vara goda, och anser dig som… Ond.

    • Det finns inte alls olika tolkningar av koranen. Den är menad att tros på bokstavligt, vartenda ord kommer från allah och får ej ändras.Så sluta ljug, landsförrädare.

    • ”om du visste vilken typ av lärare jag är skulle du spräcka ett blodkärl. Det är jag säker på.”

      Som vanlig överskattar du dig, själv samt dina ”magiska förmågor”, och underskattar vad jag finner knäckande. Men ”So try me. I dare you.” …

      ”Jag säger det igen: Folk i allmänhet”

      …I din inskränkta lilla bubbla. Har du provat att sticka ut huvudet utanför din ankdamm? Du vet att det finns en omvärd utanför din skyddade verkstad? Och nej jag talar inte om din husvagnssemesterresa till skara sommarland, eller charterresan till Disneyworld.

      Är folk som samlas för under glada hejarop att stena en kvinna då hon setts med en man -som inte var hennes släktning ”folk i allmänhet” enligt dig? Sådant folk, som inte lever enligt västerändsk frihetskultur, håller nämligen på i större skala än någonsin att flytta in kring våra, och dina 3, barn. Du som darwinkandidat finner säkert att de är bra grannar. Att all tillgänglig svensk brottsstatistik på tsunamin av gängvåld tyder på motsatsen ignorerar du tydligen i din arrogans.

      Jag förstår att du inte kan bemöta vad jag beskrev om koranen, du kommer att bli en utmärkt Dhimmi.

  25. Jesus: tack.

    Enda anledningen till att jag fortsätter är för att deras rätta ansikte blir så tydligt då de skriker sig blåa med sin mäniskosyn och sina vidrigheter. Det blir rätt uppenbart vem som vinner på att de beter sig som de gör.

    Poängen med att locka fram dem här blir också att indirekt visa vad riksdagsman Ekeroth står för.

    Kloka ord om att deras syn på Sverige aldrig får vinna och bli representativt för Sverige.

    • Vi har precis samma syn på den punkten. Det är fler än ni dödansare som läser den här bloggen, och de har fått många intressanta länkar att klicka på.

      Själv har min blogg fått många nya besökare på grund av er, och dessa besökare bekräftar för mig att det är vi som har rätt, så fortsätt att hetsa på SD så blir vi ännu fler som kommer att störta den här kommunist/nazistregimen över ända.

      Reinfeldt har infört slavläger här i Sverige som kommer att uppdagas av allt fler som läser ert svammel och våra svar, och gissa vad som händer efter den här mandatperioden?

      • Berätta vad som händer efter den här mandatperioden. Vore intressant att veta.

    • ”sin mäniskosyn och sina vidrigheter”

      Jag förstår. Du tror dig vara moder theresa re-inkarnierad, och har kommit för att omvända oss ofrälsta, som en självpåtagen godhetens apostel?

      I din iver att pådyvla oss dina frälsningar blir det rätt tydligt att du exempelvis struntar i att sverige numera ligger 2 i anmälda våldtäkter i världen. Har du mött något brottsoffer ännu, i det nya sverige, och talat med de vars liv har förstörts?

      Du delar dessutom in pursvenskar i ett slags” vi och dom” tänkande, men menar att exakt samma metod mellan ”svenskar och resten av omvärlden” är att likna en form av kollektiv rasism?

      ”sin mäniskosyn och sina vidrigheter”

      Googla: islamic beheading videos och se om du kan sova lugnt efter det. Hur du kan se dig i spegeln skulle kunna ha varit en gåta, om det inte vore för det uppenbara svaret är avsaknad av moral och ansvarstagande.

      För i praktiken stödjer inte bara din sort, utan istället uppmuntrar en okontrollerad invällning av islamofacister och terrorister.

      ”Kloka ord om att deras syn på Sverige aldrig får vinna och bli representativt för Sverige.”

      Du vill uppenbart inte ha ett tryggt och säkert sverige. Balkan 1990 är förmodligen föregångsmodellen för ditt paradis.

      • Du blir bara mer och mer obegriplig i din analys av vad du menar att jag säger. Grattis!

      • Du är å andra sidan rätt tydlig, dhimmislav.

      • Precis!

        Du kallar dig ju för undrande också.

        Det visar att du inte är svensk, för den som är svensk vill vara svensk, och eftersom du inte vill vara svensk så tar du inte till dig några argument alls.

        Kan en sådan som du kalla dig för seriös? Du avfärdar precis allt med någon enstaka mening om hur obegripligt allt är som vi skriver.

        Kan du inte engelska möjligtvis så du inte vet vad beheading är för något?

        Man skär halsen av oliktänkande och karvar bort huvudet från dem, är det okej?

        Ska vi ha det så i det här landet, lärarn?

        Om du inte är en jag-svag homosexuell präst så är du kanske Imam, och du är kanske så inkörd med den här fascismen så att du faktiskt tycker om den.

        Jag vet redan vad du kommer att svara:

        ”Det här är ytterligare exempel på hur värdelösa de här personerna är som röstar på SD. Ta varning av dem, för det kommer bara skit därifrån. Nu ser ni alla det”.

        Hur många det nu är som tycker att de här argumenten från till exempel Dannie är snurriga.

        Det är nog bara galningar som tycker, för du kan ju inte komma med något som helst genomarbetat svar, och då kan man lätt konstatera att någon lärare i ordets rätta bemärkelse är du definitivt inte.

        Du är ju inte tillräckligt intellektuell!

      • Jag har svarat på vissa delar. Har du inte sett det? Nej…du har bara svarat med otrevligheter och tillmälen. Jag har tittat på vissa delar och resonerat kring dem. Som jesus påpekade behöver jag inte välja att diskutera på er nivå eller med era metoder, utifrån era hopklippta sanningar om världen och Sveriges tillstånd.

        Måste vara rätt skönt när världen är svart eller vit, god eller ond, att definiera människor som för eller mot. Blir lättar att tänka då gissar jag. Nyanser av tolkningar och människor finns inte för er.

        Erich Fromm skrev ”flykten från friheten” för ett bra tag sedan och där visade han då samhällets friheter blivit för svåra att hantera för många människor. Då söker de sig till enkla sanningar och låter dessa styra deras liv och tänk. Det gäller både för de som tyr sig till religion och politiska falanger. De utplånar sig själva. Ett destruktivt beteende som ger upphov till extremism i många former. Ni bekräftar med all önskvärd tydlighet hans tes.

        Religiös fanatism är inte annorlunda än politisk fanatism i det här avseendet.

        Sitter intelligensen i förmågan att kalla folk för otrevligheter vinner du/ni med hästlängder.

      • Åhå, en intellektuell utmaning?

        ”Måste vara rätt skönt när världen är svart eller vit, god eller ond, att definiera människor som för eller mot.”

        Är du för eller mot (ideologin) nazism?
        Fanns det några goda (fundamentala) SS soldater?
        Fanns det någon änglavita (resultatet av ideologin) utrotningsläger?

        Tillåt okontrollerad invällning av människor som vill leva efter koranens instruktioner, och därmed sharialagar, så är det här din familjs framtid.

        Passa på att titta redan nu så det inte blir nån överaskning och du vet vad du har att vänta dig i kontraktskrivningen med fredens religion:

      • ”Är du för eller mot (ideologin) nazism?
        Fanns det några goda (fundamentala) SS soldater?
        Fanns det någon änglavita (resultatet av ideologin) utrotningsläger? ”

        Nu lyfter du resultat av flykten från friheten som diskuteras i Fromms bok och vill att jag ska tycka till för att påvisa att världen är svart eller vit. Det håller inte. Jag har tidigare sagt att extremism eller fascisms är förkastligt i alla sina former.
        Du bekräftar bara Fromm med det här.

        Det är vägen till ytterligheterna ni befinner er på. En väg som ni hävdar existerar i en svart eller vit form för det blir enklare för er att finnas till då.

      • Fromm var ursprungligen knuten till den tyska Frankfurtskolan inom social- och socialpsykologisk forskning. Han strävade efter att kombinera Freuds teori med en marxistisk tradition. Inom ramen för Frankfurtskolan genomförde han socialpsykologisk forskning om tyska arbetare och tjänstemäns karaktärsorientering under Weimarrepublikens tid. Projektet utgjordes av frågeformulär som riktades till arbetare och tjänstemän rörande deras inställning i olika frågor (politisk inställning, förebilder, kvinnosyn, barnuppfostran etc) och det slutfördes 1931. Studien publicerades dock i sin helhet först långt senare i boken: The Working Class in Weimar Germany, 1984. Analysen visade att många till synes radikala vänsteranhängare inom dessa grupper hade underliggande auktoritära attityder. Fromms slutsats var att vänsterns anhängare – trots vänsterpartiernas framgångar vid allmänna val – inte kunde hindra en seger för nationalsocialismen mot bakgrund av sin underliggande auktoritetstroende karaktärsstruktur.
        (Wikipedia)

        Hur kan Fromms tänkande stämma in på den individualistiska socialkonservativa syn SD står för?

        Jag tror att du har perverterat Fromm precis som allt annat.

        Sedan är det inte säkert att du har läst Fromm över huvud taget eftersom du verkar så ointellektuell.

        Hans kritik verkar snarare falla tillbaka på dig själv istället, för om någon verkar vara vänsteranhängare så är det du.

        Det som är vänster är alltså socialism, nazism, kommunism samt olika personkulter med dogmer som Leninism, Maoism, Stalinism och Muhammedanism.

        När man är konservativ som Sverigedemokraterna är så är man raka motsatsen, nämligen individualist istället för kollektivist, väljer demokrati och fritt tänkande istället för att vara diktaturkramare som dig.

        Stämmer då inte min analys in på dig riktigt bra?

        Du är pervers, och de perversa är psykopater och de tilltalas av terrorism som ju Muhammedanismen innebär.

      • I värderelativisternas värld finns det alltså god nazism. Nåväl, du sporrar mig iaf att skriva vidare upplysningkampanjer.

        Här är en profetia om det europeiska självmordet, skriven 1987. http://respublica.dk/2004_anmeldelser/farah_eduardo.htm Läs gärna hela recensionen, här är ett citat:

        ”Kombinationen starka, antagonistiska kulturer som islam – kristendom, islam – hinduism eller islam – buddism har hitintills visat sig vara ”omöjliga äktenskap”, en utveckling som är kännetecknande för vad som håller på att hända i Europa. Påståendet att invandrarna kommer att glömma sin kulturella, sociala och religiösa bakgrund bygger på antingen ren okunnighet eller simpel arrogans.”

        Nu lever vi där. 30 år senare. Sociologen har hitentills haft rätt. Du med dina kvasi värderelativateorier fel.

        Men motbevisa oss, och ta med dig din profet Fromm och åk till fredliga religionens huvudstad Mecca som en otrogen infidel och se vad som händer…

      • God nazism?

        Din tolkning….jösses…

      • ps

        Fromm skrev sina funderingar för att identifiera vad som leder till totalitära samhällen likt det tyska på 30-talet.

        Hänger du med?

      • ”God nazism?

        Enligt dina teorier är det ju svårt att säga jag eller nej.

        Din tolkning….jösses…”

        Min tolkning av din uppenbara värderelativism.

        Du har uppenbart svårt att fördömma totalitära förtryckar ideologier som nazism såväl som islamism.

      • Våra två tråd-mohammedaner stämmer säkert in i allting som skrivs i dhimmi-videon. Det är så det skall vara, punkt slut! Acceptera er dhimmistatus eller dö!

  26. Massinvandring av snön fortsätter. Vi har inte råd med detta enorma invandring. Kan inte ni SD stoppa snön redan vid Sveriges gränser. Snön som ni så obetänksamt redan släppt in i landet kan ni skicka till varma länder där det finns mera plats för sådant så att det blir rättvist fördelat. Snön invandring kostar oss medborgare enorma pengar. Snön kan inte anpassa sig till våra levnadsvillkor med mera, med mera….

    • Tyvärr så trivs snön bara i de här trakterna, och det är precis detsamma med Muhammedanerna. De passar bäst borta i Muhammedanien, och förr eller senare kommer de att smälta bort från Sverige, precis som snön.

  27. Den nyblivne amerikanske kongressledamoten, den karismatiske Allen West, begriper hotet från den växande radikala islamismen och formulerar det som ingen annan:

    • Jag har inga problem med att ta avstånd från extremism i alla dess former. Det är ju det jag gör här hela tiden.

      ”A core group of individuals”, säger han. Inte alla muslimer.

      • ”A core group of individuals”, säger han. Inte alla muslimer.

        Vad är din poäng? Jag har inte hävdat att alla muslimer är ett problem, och det gör inte han heller.

        Det är islam som är ett problem, och inte enskilda muslimer.

  28. DB: Om du nu ska hänvisa till Wikipedia kanske du ska fortsätta läsa stycket om boken jag hänvisade till:

    ”En populärvetenskaplig genombrottsbok blev Flykten från friheten, 1945. I denna diskuterade han de psykologiska orsakerna till de auktoritära, odemokratiska massrörelserna – som nazismen – som hotar en demokratisk utveckling. Fromms tes var att människan historiskt sett – ända sedan medeltiden – successivt lösgjort sig från tidigare auktoriteter. Det har inneburit ett framsteg. Men upplevelsen av att vara en individ – med ansvar för sitt eget liv – har samtidigt gjort människan osäker och rädd för denna nya frihet. Därför finns det en jordmån för auktoritära massrörelser som ger människor en (falsk) trygghetskänsla, menade han. För att möta detta bör det demokratiska samhället inte retirera utan istället vara offensivt för att lära människan att bära hennes nyvunna frihet.”
    (wikipedia)

    • Ja, än sen!

      Det stärker bara vad jag har sagt, dumhuvud!

      Eller tror du att Islam är anti-auktoritärt?

      Om vi ska ta ett exempel på något näraliggande som inte är auktoritärt så är det Kent Ekeroth och hans blogg, för här kan man vädra sina uppfattningar.

      Men om man ska ta något som Fromm vände sig emot var just auktoritaritet, som jag ju har beskrivit, och där ingår Islam som du inte inser att den kulten vill styra en person utan och innan.

      Som jag sa så är du alldeles för ointellektuell för att över huvud taget intressera dig för något annat än hink och spade. Du skulle aldrig någonsin kunna klara högskoleprovet.

    • Hur många individer finns det i bikupan/umman? LOL!

  29. Har ni förmågan att posta ett inlägg utan att förolämpa någon?

    • Dannie
      Du kommer med upprepande falska youtube videos och helt falsk information om ”dhimmi”

      Men ditt hatiska och arrogganta sinne tillåter inte detta

      så kallades dhimmis, blir dödade bla bla

      ”betalar du inte skatt, blir mördad blaa bla ba
      du får inte gå samma gata som ickemuslimer bla bla”
      Fullständigt lögnar

      Hur många kristna dog under Persernas imperium då en speciell grupp av ”judiska” grupper mördade tusentals kristna (dra inte upp antisemit kortet)

      Kolla upp Persernas intåg av Jerusalem och läs
      om blodbadet….

      Du talar om dödssiffror,
      hur många muslimer dog under korståget

      Hur många muslimer dog under mongolerna…

      Hur många judar dog under Hitlers tid??

      Detta är dokumenterat i historien och om du åker till Spanien så får du bevittna detta

      Den sida, talar om hur muslimer tillätt olik tänkande som skapade plattform för fysik, matematik, kemi, medicin

      http://www.muslimheritage.com/topics/default.cfm
      Agriculture
      Art & Architecture
      Art of Living
      Economy
      Education
      Engineering
      Events
      Geography
      History: General/Old World
      Islam and Science
      Language & Literature
      Law
      Manuscripts
      Mathematics
      Medicine
      Military Science
      Music Science
      Muslim Heritage Interviews
      Muslim Scholars
      Nature
      Philosophy
      Science
      Social Sciences
      The Science of History
      Town & City
      Transfer of Science

      • Ja, du har övertygat mig!

        Jag ska genast konvertera till Islam. Tack snälla Ivan för att du inte tappade hoppet om oss. Det kanske finns fler som konverterar tack vare det här.

        Tack snälla!

        Hahahaha….

      • Det enda du har lyckats övertyga mig om att är att jag hade fel om dig tidigare. Verkar som om DB hade rätt istället. Du är inte kommunist utan mohammedan istället. Du har avslöjat dig själv.

    • och helt falsk information om ”dhimmi”

      Trams. Bevisa nu vad som var ”helt falskt”.
      Vi vet båda att det kan du inte.

      ”Hur många muslimer dog under korståget”

      Helt irrellevant. Korståget var Europas svar på föregående muslimsk aggression, kolonisation och invasion. Korståget var alltså repsons på Islamiskt barbari. Inga expansionistiska muslimer, inget korståg. Svårt att förstå?

      ”muslimer tillätt olik tänkande”

      Islam stal vetenskap från folk de anföll och massakrerade med svärdets makt.

      Erkänn nu Ivan, du är muslim, eller hur?
      Skäms du över det? Det du sysslar med är i enlighet med vad din profet predikar:

      ”war is deception”- Tabari 8:23

      Det är helt omöjligt att glorifiera en primitiv barbarisk agressiv medeltida dödskult, om man inte är muslim.

      • Jag pratar med en vägg
        Jag kan stapla upp exempel men jag pratar med som utövar propagande

        Det där med kontrakt att inte blir dödad om man betalar skatten

        Skatten gällde för både muslimer och ickemuslimer som motsvarade 1 dinar=700 kr per år samma system som att betala skatten här i Sverige

        Den som inte kunde betala om det är icke-muslim slapp han/hon betala. Det finns många exempel på detta

        Att Bokens folk =Dhimmi inte kunde få jobb – falskt
        Ska jag forsätta???

        ”Helt irrellevant. Korståget var Europas svar på föregående muslimsk aggression, kolonisation och invasion. Korståget var alltså repsons på Islamiskt barbari. Inga expansionistiska muslimer, inget korståg. Svårt att förstå?”

        Lögn, och återigen lögn. Att du också förfalskar historia är ingenting nytt
        Vad gjorde muslimerna innan?
        Berätta för mig??

        Detta korståg var baserad enbart ekonomiskt och ockuperad inställningen

        Vi tar ett annat exempel, inkvisationen,
        VIlka tillämpade detta?

        Islam stal vetenskap från folk de anföll och massakrerade med svärdets makt.

        VIlka massaker, vilket påhitt?
        Om du refererar till Spanien, så var Spanien under katolsk-Romersk förtryck under Rodrigues vilket gjorde att många Spanjorer anslöt sig till Generalen Gibraltar och ummayederna

        Hur stal islam vetenskap, när kunskapen förmedlades till hela Europa?

        På vilket sätt stals när muslimska filosofer som Avveroes, Ibn Khaldun, Ibn Al-Kwarazimi, (algebra) bidrog samhällsutveckling.
        Det finns en hel uppsjö av filosofer, läkare, fysiker, kemiser

        Erkänn nu Ivan, du är muslim, eller hur?
        Jag är påläst, Dannie boy…
        Jag går inte på dina lögner och förfalskningar

        ”war is deception”- Tabari 8:23
        Vart försöker du komma till???

      • ”Vart försöker du komma till???”

        Det lögner du har framfört, muslim.

        Jag kan ha kul med dessa lögner till allmän beskådan, vliket jag ämnar, på denna riksdagsmans upplysningsblogg – om fienden till demokrati bland oss. Låt oss börja med att plocka en muslimsk taqiyya godbit:

        ”Det där med kontrakt att inte blir dödad om man betalar skatten”

        Jizya
        http://www.thereligionofpeace.com/Quran/004-jizya.htm

        Vad händer med de som inte erkänner den islamofacistiska överhögheten? Glömmer de utpressande muslimska (motsvarande Hells Angels MC) gängen på kameler, bara bort dom, och sonika efterskänker ”bötningen”? Då får de väl ingen ”respekt” och kan tilltvingandes utrpressa mer cash?
        Shoo ”bruuushan”, är det logiskt, ?

      • Du forsätter att ljuga Jah!

        Inte förvånad, då tolkingarna verserna och hadither är fabricerade och förfalskade.

        Muslimerna fick betala skatt – som kallas almosa

        Jag kan mkt enkelt bevisa dina lögner och visa många hemsidor men frågan är det lönt?
        Du är ute eftetr att smutskasta till varje pris även om det är lögn

        Kan hänvisa och tatuera många

        ”Vad händer med de som inte erkänner den islamofacistiska överhögheten?

        Ingetinge händer och person får lov att lämna landet, dvs den som inte respekterar sveriges lagar, och demokrati får lämna landet

        Du är tom på argument och försöker komma med hemsidor som är gjorde av 10 åringar

        Tyder på dina rasistiska och extrema syn

      • ”Ingetinge händer”

        Så varför betala beskyddarpengar till muslimer då?
        Ingenting händer, och de svaga muslimerna kan inte göra någonting för att driva in pengarna de så gärna eftertraktar?

        och person får lov att lämna landet, dvs den som inte respekterar sveriges lagar, och demokrati får lämna landet

        Tittta noga ovan på vad muslimen Ivan skriver.

        Den som inte respekterar hans muslimska lagar i sverige får lämna landet? Eller är det muslimerna som inte respekterar svensk ickesharia som ska få lämna landet?

        Nu börjar muslimen skriva i invecklade islamiska gåtor…

      • Dannie – Du verkar lida av kronisk fatamorgana över att kalla mig muslim så fort du inte klarar av att argumentera..

        Och kolla noggrant hur denne försöker förvränga mina ord

        Du tycks ha lärt dig tre ord
        muslim, hata och ljuga?

        Vilka fler ord kan du Dannie ??

      • Muslimen joddlar vidare….

      • Ivan är helt klart mohammedan. bara mohammedaner försvarar pislam med näbbar och klor som han gör.

  30. Till din upplysning är det vetenskaplig information

    Man behöver inte konvertera och man behöver inte förneka
    Som sagt, Spaniens museum i Granada har redovisat mycket av detta.
    Åk dit så du får se det ”live” med hjälp av spanska guider.
    Oops, Spanien är ett kristet land –hoppsan….

    • Det erövrade Spanien var ett helvete för dom riktiga spanjorerna under 800 år. Nån guldålder var det inte fråga om. Spanjorerna och judarna var mohammedanernas lydiga slavar.

      • Ignorans på högsta nivå.
        PÅ vilket sätt var de slavar när de byggde upp världens mest moderniserade samhälle som många Spanjorer är stolta över

        Har du ens varit i Andulusien och varit på deras museum, de är rätt stolta över de guldår som utvecklade Spanien

      • Det där är bara kvalificerat skitsnack. Annars hade dom för fan inte slängt ut mohammedanerna när dom blev starka nog att göra det. Hade dom gillat mohammedanismen så hade dom fortfarande varit mohammedaner. Det enda jag inte begriper är att dom inte rev alla mohammedanska monument när dom blev fria igen. Ett misstag vi inte tänker göra om här i Sverige när vi har slängt ut ockupanterna. Allting som påminner om mohammedanism skall bort.

      • Är det inte på Malta de har en flagga med ett Moriskt huvud som de flagga´r med emellanåt som minne av att de slutligen vannöver Morerna?

        Så i Spanien kanske de vill ha kvar vissa troféer av samma skäl?

  31. Snacka om hopplösa fall på den här bloggen. Går det att ha en mer taskig inställning till sin omgivning? Går det att feltolka och misskredtera allt och alla som inte håller med i din människo och livssyn på ett mer indoktrinerat och verklighetsfrånvänt sätt än du gör?

    Du vill inte veta vad jag hade på högskoleprovet sist jag gjorde det (för rätt länge sedan ska tilläggas).

  32. ”Snacka om hopplösa fall på den bloggen”
    Hopplösa är alla bögar muslimer i GAZA och IRAN
    Taskig inställning är Miljöpartiet med Mehmed Kaplan som muslim fundamentalist och Imanen präst , Vad tycker han om Homosexuella själv?!?
    Tycker Mehmed Kaplan att homosexuella i
    GAZA och Iran få gifta sig i Moske?????
    Du Undrande är mycket modiga för att misskrediterar svenska nationalister MEN inte Islamister, värför det ?? Är du kär i Islamister? eller
    våga du säga inte ett enda ordet mot De ! Du är tipiskt föga element som bara prata via ASS!

    Etheran Molavi
    PS Håller och tacka jag till Demokratbloggen 100%

  33. Om du hade läst tidigare inlägg har jag sagt att jag är mot fundamentalister av alla de slag. Även islamister.

    Dannie och db nationalister? Ja. I sin mest perverterade form. Det finns vettiga nationalister och sd:are men inte i den här tråden.

    • Men du har ju en blind fläck som förhindrar dig från att identifiera fundamentalister av det enkla skälet att du själv är en fundamentalist. Du måste först gå på avprogrammering innan du är lämplig att uttala dig om dylika saker.

    • Man kan inte vara fundamentalist när man är demokrat, din dumme fan!

      Du har ju absolut ingen aning om demokrati och vad det innebär. Tidigare så trodde du att Kent Ekeroth är auktoritär, precis som Islam alltså.

      Nu tror du att jag är fundamentalist för att jag hatar sådana som dig. Men det är inte fundamentalism. Det är demokratiskt att få ha känslor och inte få dem styrda av en galen stråtrövare som trodde att han var profet.

      Allt talar för att du är tiltad i roten och då är du bög. Och vad bögar är för ena jag-svaga stollar har jag redan beskrivit.

      Men däremot kan jag säga att jag är uppviglande, men det har jag rätt att vara. Sedan är bara frågan om hur många som håller med mig.

      Det är inte fundamentalism, det är politisk realitet, allt inom demokratins regler.

    • jag är mot fundamentalister av alla de slag. Även islamister.

      Säger du det? Kan du bevisa det?

      Vad är då skillnaden mellan en ”islamist” och ”troende muslim” om det bara finns 1 Allah, 1 Muhammed profet, 1 Koran, 1 Sharialagstifning?

      Eller var det bara dina tomma tunnor som skramlade i läpparnas bekännelse igen?

      • Vad är då skillnaden mellan en ”islamist” och ”troende muslim” om det bara finns 1 Allah, 1 Muhammed profet, 1 Koran, 1 Sharialagstifning

        Det finns inga islamister inom Islam
        , det kallas för muslimer
        Islamister är nytt begrepp som du försöker propagera och skrämma folk för

        Allah=GUD=JAHVE, samma gud

        Det finns skitstövlar överallt,

        Det finns judiska terrorister – Ariel Sharon, Irgun, ”
        Menachem Begin, Shaul Mofaz

        Det finns kristna terrorister
        George W Bush – Crusade

        Det finns ateistiska terrorister

        Det finns idioter överallt.

      • ”Det finns inga islamister inom Islam, det kallas för muslimer”

        Ja-ja muslimen vi vet det (men guldstjärna för ivrigt viftande med handen i klassrummet och bra svar), men det var meningen att läraren ”undrande” skulle svara på frågan…

        …Så, varsågod ”undrande”, scenen är din, få se om du kan komma på något svar som skiljer sig från muslimen Ivan?

      • Du undviker ju för fan kärnfrågan Ivan!

        Det finns 1 koran

        Det finns 1 Muhammed

        Det finns 1 sharia

        För fan, då finns det ju endast 1 slags muslim, den som följer skiten, eller hur?

        Eller hur, pappskalle?

        Du hade haft lättare att försvara skiten om det hade funnits flera alternativa koraner, eller flera alternativa profeter; Visserligen har du också Hitler och Palme att välja på, men de räknas ju inte som Muhammedaner trots att de är det.

        Nå, kan du svara på frågan om fundamentalism utan att slingra dig?

        Om du är emot fundamentalism så måste du säga att det inte finns Muhammedanska fundamentalister eftersom det bara finns 1 att välja på.

        Annar så är du ju för fundamentalismen.

        Är du lika trög i huvudet som signaturen undrande?

      • Jag är inte muslim
        och jag är inte heller någon Sionist- Dannie!

        Följer du en av extrema Rabbinernas ordspråk
        som lyder ,

        ”va inte ärlig men va vis i ditt handlande”

        Kan inte den på hebreiska men du kanske kan hjälp mig?

      • Du undviker ju för fan kärnfrågan Ivan!

        Det finns 1 koran

        Det finns 1 Muhammed

        Det finns 1 sharia

        För fan, då finns det ju endast 1 slags muslim, den som följer skiten, eller hur?

        Eller hur, pappskalle?

        1 slags muslim -
        Visar på dina djupa kunskaper
        Har du hört talas om folk tillämpar och lever på olika sätt

        Jag är svensk men inte fan tänker jag på samma sätt som du gör just nu

      • ”Jag är svensk” Muslim … men inte fan tänker jag på samma sätt som du gör just nu …konvertit?

      • Jag vet, jag vet, jag vet! (Viftar frenetiskt med handen)

        Islamister (eller fundamentalister), till skillnad från muslimer vill att samhället ska styras av sharia. Att den religiösa lagen ska stå över samhällets lagar och institutioner, oavsett vad folket i övrigt vill.

        (Hoppas, hoppas, hoppas på MVG – eller A i det nya systemet)

        Att ni bara ser en typ av muslimsk väg får stå helt och hållet för er. Vi andra kliver ut i världen och ser annat. Sanningar hittas inte i YT-filmer eller i lösryckta delar av en vers eller uttalande.

        Sedan kan DB fundera på om det var jag eller han som valde att tolka in Kent som auktoritär. De logiska krumsprången för att få den ni inte gillar att framstå som något den aldrig har sagt är imponerande men samtidigt tragiska. Lägg där till er ton…flasbackvarning (med den stora skillnaden att det rensas bättre där)?

        Er förlust. Ert liv.

        Näe….nu får det nog vara sluttramsat med er för den här gången. Lovar dock att återkomma då Kent postar något annat tramsigt.

      • ”Islamister (eller fundamentalister), till skillnad från muslimer vill att samhället ska styras av sharia”

        IG

        Däremot, rätttrogna … ”muslimer vill att samhället ska styras av sharia”

        VG

        Bästa läraren är Dr Wafa Sultan, psykolog som kan förklara:

        MVG

      • Du undrande homosexuelle präst-Imam var ju den som själv tog upp Fromm som ett exempel på en som framgångsrikt argumenterar mot auktoritetstro och menar att vi som röstar på SD är sådana.

        Så nu slingrar du dig och vill ha det till att det är jag som anklagar SD för att vara auktoritärt istället.

        Vet du egentligen vad ordet auktoritär betyder?

        Det betyder blind tro!

        Ifrågasätt ingenting utan bara tro. Det är vad auktoritär tilltro betyder. Någon som anses veta bättre än dig och mig och alla andra, så det är ingen idé att ifrågasätta.

        Men jag framhöll ju faktiskt att konservatismen (den politiska konservatismen) innebär individuellt tänkande, precis som jag, för jag är fritänkare.

        Jag anser också att SD är det enda demokratiska partiet i riksdagen, men du å andra sidan tycker att det är märkligt att jag som fritänkare över huvud taget kan hålla med någon om någonting alls.

        Du vet ju ingenting om demokrati, alltså är du inte annat än just pervers!

      • Nej, det är inte samma gud. Mohammedanernas gud allah är samma person som shaytan (satan). Ej heller är mohammedanernas Isa samma person som Jesus även om mohammedanerna påstår det. Men det var bara ett påhitt av mytomanen ´mohammed.

  34. Perverterade form är man som Riksdagsledamot
    tar avstånd i Sveriges Riksdagen om votering om
    Armenien Folkmordet som Miljöpartist Mehmed Kaplan gjorde för Turkiet skull , det finns islamister
    och homosexuella socialister skräps överallt !

    Etheran Molavi

  35. Gott nytt år Kent! Det kommer mer och mer absurditeter i dagen. Självmordsbombare i sthlm, invandrade terrorister som åker utomlands för terrordåd, nyanlända sk ”barn”som direkt åker tillbaka till Uganda för terrordåd. Kallas svenskar i vissa media, har inget med svenskar att göra. De som jobbar på migrationsverket skäms själva över vad de gör. (se merit wager blogg)
    Jag vill se en riktig utskällning av statsministern och migrationsministern över vad de håller på med a la Nigel Farage. Jag röstade på SD för att ni bl a skall vara vakthund för invandringspolitiken som kapsejsat och för att stoppa ökenreligionen islam. Du, Jimmie eller Björn kan nog hålla ett sånt tal. Det skall vara med pondus och med lämpliga pauser. Lite teater, olof palme var bra på att låta argumenten sjunka in i motståndarna och publiken. Jag kan skriva något utkast. Sen bör SD sponsa en tidning som kommer ut regelbundet, kan delas ut gratis i tunnelbanan. Skillnaden är vinklingen på nyheterna. Gemene man fattar inte att han blir förd bakom ljuset, man måste förenkla för mannen på gatan.

  36. Ivan@
    Klarar du av en enkel analys och inte fortsätta i ditt dravel om att att skitstövlar finns överallt och i alla religioner?
    - Från vilken religion härstammar mycket av de religiösa våldet idag?
    - Vilken religion är dominerande i de länder där demokrati/yttrandefrihet/religionsfrihet/kvinnors rättigheter är minst utvecklad globalt sett?

    Snacket om att alla religioner är lika dåliga och våldsbenägna tyder på en lågstadiemässig förmåga att göra analyser och jämförelser.

  37. @ ”Undrare”

    ”Er förlust. Ert liv.”
    Fel Dhimmi-slav, din förlust, ditt liv.

    • Om svinet själv inte har något emot att bli dhimmi är ju hans sak men det som gör mig förbaskad är att han säljer även ut sina barn och barnbarn. Sannolikt är att i framtiden kommer kåta mohammedaner att gnida sina slanar mot döttrarnas lår och våldta hans söner. Men det är tydligen ett öde som är fullt acceptabelt i den heliga toleransens namn.

  38. Det finns ingen reson i det här med den kravlösa invandringen, baa kolla här:

    ӊlkommen

    Välkommen till Rådgivningsbyrån för asylsökande och flyktingar.

    Vi erbjuder kostnadsfri juridisk rådgivning i frågor som rör asyl, familjeåterförening, svenskt medborgarskap och i allt övrigt som rör den svenska utlänningslagstiftningen”

    Allt serverat på guldfat till snyltarna, gratis rådgivning, gratis sjukvård, gratis körkort, starta eget bidrag, vidlyftiga regler för invandrare där de lätt får ”praktik” gång efter gång i tjocka släktens företag m.m m.m m.m och varför får män i 20-25 års åldern komma hit och kosta 2000 kronor per dygn bara för en sängplats hos företaget Atendo Care ??

    VARFÖR finns det INGEN broms på vansinnet och hur kommer det sej att invandringskostnaderna får öka precis hur mycket som helst ??

    • FP vill ha högre krav på utlänningarna. Fredrik Malm piskar de som luktar islamister. KD vill nu straffa passiva islamistterrorister. Facken vill inte ha hit låglönearbetskraft Sakta så går det åt rätt håll. Ett stort problem är nog GD på migrationsverket. Jaga han med blåslampa för att han välkomnar terrorister hit. Han borde hamna i rätten för det. På riktigt. PI/SD mfl kan ha ett pris till årets svenskfientligaste person.

  39. Du gillar att dra alla över en kam, va?

  40. Demokratibloggen. Vem du som sitter där och skriver än är, inte för att vara elak på något sätt, jag känner inte dig och du känner inte mig. Men jag hoppas verkligen att någonting händer i ditt liv som får dig att sluta sitta på kommentatorsfält och kalla folk (som har samma åsikter som de flesta andra i Skandinavien har) för homosexuella präster om och om igen.

    Jag vill inte säga att du har fel världsbild. Kanske en väldigt, väldigt ovanlig. Men inte fel. Varje medvetande är sin egen värld. Jag skulle kunna sitta här och argumentera för varför det du skriver har gemensamma nämnare med fascismen eller varför det är odemokratiskt att vara konservativ nationalist i sin ideologi.
    Men varför skulle jag göra det? Enda anledningen till att jag skriver här är att jag vill göra det klart för er att jag inte kommer backa för att dö i kampen mot den världsbild du och de andra på den här sidan med eller mot er vilja i mina ögon representerar.

    Ja, jag är från den svenska arbetarklassen, lika blond och blåögd som dina våta drömmar. Och jag kan säga här och nu, att jag kommer att offra mitt liv i kampen mot fascismen, för mina vänner från Irak, Albanien eller Iran. För internationalismen, för människan och tanken om dess enande. Mot nationalismen, mot dess enande.

    Kalla mig verklighetsfrånvänd, visst det är vad som kommer hända. Ni kommer att försöka övertyga mig med de tankar som ni nässlat er in i, men ni kan bespara er mödan. Jag har hört det förr.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Join 194 other followers