126 svar

  1. Charming!

  2. Ni ska fan inte snacka
    Minns ni Tallin-resa för SD som urartade

    Petzäll (SD) sjöng känd nazistsång

    William Petzäll, sverigedemokrat i kommunfullmäktige i Borås, sjunger rasistisk musik tillsammans med partikamrater under en konferensresa till Talinn i januari i år.

    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=95&artikel=2747511

    • ivan. Ja. Petzäll är även riksdagsledamot, liksom Almqvist som på färjan föreslog att de skulle sjunga nazisten Lindholms signaturmelodi för svensk nazism, ”Friheten leve”, som en ”cool antimarxistisk låt”, eller något liknande.
      .
      Almqvist är annars mycket skicklig och intressant att lyssna på och diskutera med, men sådant……
      .
      Almqvist kallar även det att f d nazisten (kring 18 års ålder?) och nu ledande Göteborgs-SD:are Patrik Ehn — till 2009 var han även aktiv i brittiska rasistnätverket Third Way — i SD:s material (bl a SD-Bulletinen i Göteborg) gjort reklam för nationalsocialistiske ideologen Armin Mohler för normalt intresse för ideologi.
      .
      Någon som har lust att bilda ett nytt invandringskritiskt parti? :)

      • I relation till barbaren i klippet ovan, som ger uttryck för verkligt fascistiska värderingar om brott och straff, har jag svårt att uppröras över politiker som sjunger vissa sånger och läser vissa böcker – konkreta exempel på fascistiska inslag i partiets politik skulle uppröra mig desto mer. För övrigt har Almqvist rätt i sak – Friheten leve ÄR en cool antimarxistisk låt. Så kallad vit makt-musik av modernt snitt har jag svårt att upskatta som annat än ironisk fyllehumor, men flera av Sven-Olof Lindholms tonsatta dikter är faktiskt mycket vackra. Ska vi sluta uppskatta låtar som ”Vackert är landet” också för att de är skrivna av en fascist? Vet inte vad som vore värst av en politiker med smygfascistiska värderingar å ena sidan, och en politiker som undviker delar av vårt svenska kulturarv på grund av någon beröringsskräck. Vad gäller ideologi har jag uppfattningen att det ligger ett allvarligare fascistiskt hot i om svenskarna INTE läser böcker än det motsatta. Då kanske barbaren i klippet ovan hamnar i riksdagen en vacker dag…

  3. Ivan sök hjälp

    • Roberth. Vad menar du med ”sök hjälp”? Är försök till en avhumanisering första och enda alternativ när du replikerar någon med fakta om SD? Så demokratiskt det verkar…

      Försök igen!

      Helt apropå så besvarade jag igår ett inlägg på bloggen Politiskt inkorrekt om att deras så kallade beräkning var fel. Jag förklarade varför men påpekade även att det är otroligt att de kan göra sådana fel. Jag är n u avstängd på bloggen Politiskt Inkorrekt. Haha! Snacka om ”anti-PK-PK”, eller vad man ska säga? Finns knappast öppenhet där.

      Demokrater?

      Men en normalbegåvad vid sina sunda vätskor märker iofs att det finns en massa rasism på den bloggen.

      • Surt, sa räven …

      • Ring till en valfri pyskolog och beställ tid. Säg att du lider av oikofobi och veritofobi.

      • Var på Politiskt inkorrekt om en kille som hette Magnus A som ansåg att Politiskt inkorrekts beräkning var fel, det fanns personer med goda argument varför det var Magnus som inte kunde beräkna och hade bra grunder för det, han lyssnade inte och började skrika att dom hade visst fel men kom inte med några grundliga argument för det, senare skrek och förolämpade han dom, och blev avstängd.

        Var det du lille Magnus?

  4. Ivan: Petzäll sjöng inga nazistiska visor. Ge mig ett udrag från låttexten som bevisar detta eller knip igen. Sedan har vi ju väldigt många bevis på att just socialdemokrater och moderater yttrat sig rent rasistiskt i smygfilmade valstugor och så vidare. Du kommer ingenstans med dina anklagelser utan att få det tillbaka i ditt ansikte.

  5. Föreställ er om en etnisk svensk framträtt i norsk TV domderandes att han ska ”skära tunga och öron” av en av honom framledes godtyckligt utvald arab. Ramaskri? Svar ja…

  6. Kamp mot islamismen är vad som gäller!

  7. Är det månne en framtida pensionsräddare som sitter där i bilen ?

  8. Tänk om det är en invandrare som heter Mohammed som är den skyldige. Tänker den sympatiske unge mannen i bilen döda alla som heter Mohammed då?

  9. Det man ser är inget förvånande, för en Malmöbo är både det slarviga snacket, gestikulerandet och idiotkörningen som den andre gjorde fullständig vardagsmat.

  10. Efter att ha skrattat åt detta elände när jag såg klippet stod det klart för mig att vi lever under idiotismens tyranni här i landet.

  11. Det kanske är bäst att börja i rätt ända. Är det inte ett större problem att någon springer runt i Malmö och skjuter invandrare, än att andra blir arga över det?

    • Det kanske är bäst att börja i rätt ända. Är det inte ett större problem att invandrare springer runt i Malmö och rånar och våldtar svenskar, än att andra blir arga över det?

  12. Ja tacka vet riktiga svenskar som tänker till:

    eller min personliga favorit:

    http://www.gp.se/gptv?path=gptv.abcdn.net/TV-ARKIV/Goteborg&playfile=12270_Sverigedemokrat_vill_tillbaka_till_bondesamhallet_130662.pls&autostart=1

    Idioter finns det gott om, skillnaden är att vissa är folkvalda… (och etniska-svenskar som det heter på ny-svenska)

  13. Det är enbart en variant på medborgargarden. Det har hänt förr i Sverige att lokalbefolkningen ilsknat till över förbrytare. För några år sedan fanns det ett gäng i lilla Kallinge (Blekinge) som hotade biltjuvar med motorsågar och basebollträ. Detta gänget var ”etniska” svenskar och deras samvete visade sig inte tillhöra de mest rena.
    När polisens resurser inte räcker till och deras uppgifter inte löses tillräckligt snabbt, är risken för detta beteende stor. Oavsett namn.
    Ett billigt sätt att dra politiska poäng bara. Det är inte invandrarna som är problemet i Malmö. Det är en skytt som är problemet.
    Invandrarna är brottsoffer och brottsoffer är brottsoffer oavsett namn, eller?

    • ”Det är en skytt som är problemet”.

      Är det bara EN skytt som är problemet?
      Men alla de övriga 40-50 skottlossningarna som har ägt rum i Malmö den senaste tiden, är dessa inga problem?
      Är det inga problem att olika invandrargäng skjuter på varandra på öppen gata bland oskyldiga människor?
      Är det inga problem att många är rädda i Malmö sedan flera år tillbaka pga krig mellan olika beväpnade invandrargäng?

      Lyssna gärna på denna invandrare i klippet från Ring P-1 tisdagen den 26 okt!
      http://thoralfalfsson.webblogg.se/2010/october/alexandra-pascalidou.html

      • Eftersom SD hela tiden försvarar sig mot anklagelser mot att bli kallade rasister och främlingfientliga och dessutom vill ha hårdare tag mot kriminella, varför innehåller merparten av kommentarerna till detta inlägget rent rasistiska påhopp? Skjutningarna i Malmö är kriminell verksamhet oavsett vem som kommer i vägen för kulorna, inte ett integrationsproblem!
        SD anhängare skulle kunna ropa på hårdare tag mot kriminella och hålla sig till partiets linje.
        Istället förtydligar och förstärker sympatisörerna den bild av partiet som partiets ledamöter i riksdagen vill tvätta bort.

    • festinalente skrev: ”Det är en skytt som är problemet”.

      Är det bara EN skytt som är problemet?
      Men alla de övriga 35-40 skottlossningarna som har ägt rum i Malmö det senaste året, är dessa inga problem?
      Är det alltså inga problem att olika invandrargäng skjuter på varandra på öppen gata bland oskyldiga människor?
      Är det inga problem att många är rädda i Malmö sedan flera år tillbaka pga krig mellan olika beväpnade invandrargäng?

      Lyssna gärna på denna invandrare från radioprogramet ”Ring P-1″ tisdagen 26 okt med en något förvirrad programledare!
      http://thoralfalfsson.webblogg.se/2010/october/alexandra-pascalidou.htm

  14. Ja, Kent Ekeroth. Är inte helt överraskad att du generaliserar all invandring kring ett klipp som visar en.

    Man kan inte fra några slutsatser alls från detta klipp annat än att den här killen är dum i huvudet. Någon annan slutsats kan du inte dra. Sluta vara en tönt.

  15. Islam in action….

  16. Kul att det mångkulturella samhällets försvarar hittat hit. Att anse att svensk massinvandringspolitik/integrationspolitik havererat är en känt faktum hos ALLA politiker idag. Skillnaden är bara att ni som kritiserar Kent och SD inte har några trovärdiga lösningar på de problem som massinvandringen skapat.
    - Fler och fler mångkulturella getton där en stor majoritet av invånarna är arbetslösa och många knappt behärskar svenska språket trots många år i landet. Er lösning på detta är………..
    - Skolorna i ovan nämnda områden domineras av invandrare , där i vissa klasser 100% av barnen med utländsk bakgrund. Dessa kommer naturligtvis inte lära sig korrekt svenska eller andra svenska värderingar. Er lösning på detta är………………
    - En våldsexplosion de sista 20 åren där bla gängkriminaliteten bland folk med invandrarbakgrund är ett stort problem i snart alla svenska städer. Senast idag en rapport från Malmö där rånoffer vägrar vittna pga rädsla. Dvs brottslingarna har vunnit. Er lösning på detta är……………..
    - Förortgettona är närmast laglösa, då myndigheter som polis och brandkår utsätts för vandalism och stenkastning vid närvaro. Er lösning på detta är…..

    Att ta emot 100.000 nya invandrare varje år, där huvuddelen kommer från muslimska länder, kommer naturligtvis att byta ut värderingar, normer som gäller i de områden där de kommer i majoritet. På vilket sätt är Sverige ett bättre och tryggare land att bo i idag än för 30 år sedan?

    • De problem som finns, exempelvis när det gäller överrepresentation i brottsstatistik, är främst klassrelaterade. En stor orsak till att klassproblemen finns tror jag har att göra med främlingsfientlighet. Det sker exempelvis en strukturell diskriminering på arbetsmarknaden som gör att invandrare har svårare att få jobb (se bland annat SOU 2005:56). Detta gör så klart också att de har svårare att skaffa sig det ekonomiska kapital som behövs för att flytta fritt. Det är också väldigt nedbrytande att bli diskriminerad. Jag tror alltså att det är viktigt att jobba med att motverka främlingsfientligheten. På så sätt kan kritiken av SD i sig vara en del av lösningen.

      • Vet ej om jag skall skratta eller gråta! Hur kan man vara så naiv och okunning. Hur kan överrepresentationen bland överfallsvåldtäkter vara ”klassrelaterad”. Hur kan Stockholms stads undersökning av hederförtryck där 70.000 flickor utsätts vara en ”klassfråga”? Hur kan våldet mot brandkår och ambulanspersonal i förorterna vara ”klassrelaterat”? Hur kan alla personrån och våld mot etniska svenskar utförda av ungdomsgång vara en ”klassfråga”. Om 95 % av eleverna på en skola har invandrarbakgrund med rötterna huvuddelen i Mellanöstern – hur tror du detta påverkar deras framtid i vårt land, där svenska och svenska värderingar är fundamentet. Om folk från muslimska länder med den annorlunda kvinnosynen där landar på Arlanda, har de då lämnat synen på kvinnan som mindre värd, om tvångsgifte, om konflikthantering m.m..

        Jag hoppas verkligen att du bor i en segregerad förort Niklas. Så att du får uppleva kulturberikningen varje dag och natt. Eller att dina eventuella döttrar får möjlighet att gå i en klass med 90% elever från Mallöstern och åka nattbuss eller tunnelbana hem från krogen med gängen från förorterna. För du upplever tydligen inga större problem. Att i stort sett stoppa invandringen för att hjälpa dom som redan kommit är ju i dina ögon rasistiskt. Jag bara undrar vem som är fördomsfull.

      • Niklas, vakna upp någon gång! Bor du uppe i Treriksröset kanske?! Det måste vara enda förklaringen för inte kan man väl vara så in i vassen blind?! Jag ser från andra sidan Atlanten vad som händer, så varför gör inte du det som bor i Sverige?!

      • Man kan inte annat än hoppas att sådana som dig och dina närmaste blir kulturberikade ända in på skinnet. Det är sådana som dig som sätter etiketter som rasist, fascist, nazist, främlingsfientlig och islamofob på oss. Det är sådana som dig som lever i etniskt rena enklaver, precis som Jan Helin och Per Svensson eller politiker som Reinfeldt och Måna Muslim.

        Ni predikar alla mångkultur, allas lika värde, tolerans och en massa annan yada-yada. På internet kallas ni för godhets-apostlar och pladder-humanister. Ni predikar solidaritet med utsatta människor, men bara med ensamkommande skäggiga ”flykting-barn”, papperslösa, apatiska barn och annat trams ni har hittat på. Ni känner ingen solidaritet med hemlösa, utslagna, a-lagare, fattig-pensionärer eller cancersjuka svenskar. Ni är bland dom vidrigaste hycklare som står att uppbåda i detta sjunkande land.
        Ni kände ej heller nån solidaritet med 73-årige Sven som fick sin maka ihjälslagen på en parkeringsplats. Inte gick ni på hennes begravning ty hon var ju svensk och inte somalier.
        Minns du vad Britta Svenssonpå Expressen skrev om fallet? Ett möte mellan människor. Du Niklas, jag hoppas innerligt att du också en dag får möta någon som Ahmad Akileh. Kanske då och först då kommer dina mångkulturella drömmar att spricka. Vi får väl hoppas att du har lite större ”tur” än vad Inger och Sven hade, så att du lär dig en läxa för framtiden.

        Sådana som ni, ni har kört ner mångkulturen i halsen på oss andra. Vi förväntas älska den 24/7. Gör vi inte det så är vi ”rasister”. Men vet du vad, Niklas, vi är hjärtligt trötta på att ha blivit degraderade till andra och tredjeklass-medborgare i vårt eget land. Är det månne det du menar med klass-kamp, att vi svenskar skall bli nertrampade under ”ny-svenskarnas” stövel-sulor?

        Sen har vi ju hela det där genus-tjafset och tjatet om jämlikhet mellan könen. Men av ditt namn att döma, så är det inte du som kommer behöva dra på dig burkan inom en inte alltför avlägsen framtid. Men någon dig närstående lär ju bli tvungen till det, din fru och dina döttrar, om du har några. Men det tycker du naturligtvis är jämställt, för det tillhör ju ”ny-svenskarnas” så heliga kultur.

      • Bäste Niklas@, om det nu är som Du säger med klass, främlingsfientlighet, o.s.v., kan Du då förklara poängen med att årligen ”importera” 100.000 till? Vore det inte trots allt bättre att ha ett invandringsmoratorium, och därigenom ge oss själva en chans att reda ut situationen? Med andra ord just det som SD vill göra?!

      • @Dumle

        Att brottslighet till stor del är en klassfråga tror jag de flesta som forskar på ämnet är överens om (fast en del kanske hellre pratar socioekonomisk status än klass). Eller för att citera Brottsförebyggande rådets tidskrift Apropå: ”Forskarvärlden är överens om att socioekonomiska faktorer, kort sagt klass, spelar en avgörande roll.” (http://www.bra.se/extra/pod/?module_instance=12&action=pod_show&id=29)

        Sverigedemokrater hävdar ibland att myndigheter förtiger sanningen om invandringen, att invandring aldrig diskuteras och allt sånt där. Det är så klart inte sant. I en av de rapporter som alltså inte skrivs, Brå 2005:17, står det mer om invandrares överrepresentation i brottsstatistiken. Där konstateras också att klass är en viktig faktor. Utöver klass är förstås kön en otroligt viktig faktor. Män står för någonstans kring 90 % av allt våld i världen enligt de uppgifter jag sett.

        En dålig kvinnosyn ska vi jobba mot, men att försöka göra det genom att bara rikta in sig mot invandrare generellt missar ju verkligen målet. Jag känner människor från andra länder som kämpar för kvinnors rättigheter i Sverige (som verkligen inte är jämställt) genom att jobba med väldigt progressiva politiska frågor. Att slänga ut dem medan SD-kandidater gladeligen slår ned sina flickvänner (http://expo.se/2010/48_3197.html) och förespråkar hemmafruideal är knappast rätt väg att gå. Vi ska jobba mot den dåliga kvinnosynen oavsett var den finns.

        Att hjälpa de invandrare som kommit till Sverige låter bra. Men jag ser inte hur SD:s politik skulle göra något åt den saken. Att bara förvägra människor att få återförenas med barn, partners och föräldrar tycker jag inte känns som en bra hjälp.

      • [Min förra kommentar fastnade i modereringen. Det kanske var för att den innehöll länkar. Jag testar att skicka en gång utan källor.]

        @Dumle

        Att brottslighet till stor del är en klassfråga tror jag de flesta som forskar på ämnet är överens om (fast en del kanske hellre pratar socioekonomisk status än klass). Eller för att citera Brottsförebyggande rådets tidskrift Apropå: ”Forskarvärlden är överens om att socioekonomiska faktorer, kort sagt klass, spelar en avgörande roll.”

        Sverigedemokrater hävdar ibland att myndigheter förtiger sanningen om invandringen, att invandring aldrig diskuteras och allt sånt där. Det är så klart inte sant. I en av de rapporter som alltså inte skrivs, Brå 2005:17, står det mer om invandrares överrepresentation i brottsstatistiken. Där konstateras också att klass är en viktig faktor. Utöver klass är förstås kön en otroligt viktig faktor. Män står för någonstans kring 90 % av allt våld i världen enligt de uppgifter jag sett.

        En dålig kvinnosyn ska vi jobba mot, men att försöka göra det genom att bara rikta in sig mot invandrare generellt missar ju verkligen målet. Jag känner människor från andra länder som kämpar för kvinnors rättigheter i Sverige (som verkligen inte är jämställt) genom att jobba med väldigt progressiva politiska frågor. Att slänga ut dem medan SD-kandidater gladeligen slår ned sina flickvänner och förespråkar hemmafruideal är knappast rätt väg att gå. Vi ska jobba mot den dåliga kvinnosynen oavsett var den finns.

        Att hjälpa de invandrare som kommit till Sverige låter bra. Men jag ser inte hur SD:s politik skulle göra något åt den saken. Att bara förvägra människor att få återförenas med barn, partners och föräldrar tycker jag inte känns som en bra hjälp.

      • @Robin Shadowes

        Varför tror du att jag inte bryr mig om hemlösa och pensionärer? Det var verkligen en konstig slutsats utifrån det jag sa.

        Självklart är det djupt tragiskt det som hände i Landskrona. Men jag kan inte se hur det som hände Engla i Stjärnsund på något sätt skulle vara bättre bara för att det begicks av en etnisk svensk. Är det inte bättre att rikta in sig på att bekämpa våld och brott, oavsett vem som begår dem? Snarare än att bekämpa alla invandrare, oavsett om de begår brott eller inte?

        De allra flesta brott begås av män så att rikta in sig på patriarkala maktstrukturer och den socialt konstruerade manligheten (det du beskriver som ”genus-tjafset”) tror jag är väldigt viktigt för att komma tillrätta med våldet i samhället. Jag är dessutom rätt övertygad om att partiet jag röstade på, Feministiskt initiativ, har en bra mycket bättre plan för att genomföra det än Sverigedemokraterna.

      • @Lassekolja

        ”Vore det inte trots allt bättre att ha ett invandringsmoratorium, och därigenom ge oss själva en chans att reda ut situationen?”

        Nej, verkligen inte. Det är som att lösa problemet med mobbing genom att stänga av den mobbade från skolan. Eller lösa problemet med våld med Sverigedemokrater genom att tvångsupplösa partiet. Eller genom att, tja, du förstår poängen.

        Främlingsfientlighet ligger hos de som uttrycker den och det är där förändringen ska ske, inte hos de som blir utsatta för den.

      • Niklas sa:

        ”Att brottslighet till stor del är en klassfråga tror jag de flesta som forskar på ämnet är överens om (fast en del kanske hellre pratar socioekonomisk status än klass).”

        Konstigt då att det i BRÅ-rapport 1996:2 står:
        ”Den visar att faktorer som kön, ålder, socioekonomisk status och bostadsort inte är förklaringen till skillnader i brottslighet. Den överrepresentation för invandrare i brottsligheten, som rapporten pekar på, är ungfär lika stor för alla socialgrupper. ”

        ”En dålig kvinnosyn ska vi jobba mot, men att försöka göra det genom att bara rikta in sig mot invandrare generellt missar ju verkligen målet.”

        Det blir lite svårt att jobba mot nedvärderingen av kvinnor inom islam om man inte får rikta in sig på invandrarna, eller ska vi bara ta upp detta med svenskar som konverterat till islam menar du?

        Att kvinnan är värd mindre o har sämre rättigheter än mannen ska ALDRIG accepteras i Sverige.

        ”Att slänga ut dem”

        SD vill INTE slänga ut någon, hur många gånger ska man behöva säga det innan folk fattar?

        ”Men jag ser inte hur SD:s politik skulle göra något åt den saken.”

        Vi har inte obegränsade resurser. Hur gärna vi än vill kan vi inte hjälpa alla i hela världen. Då måste vi prioritera o vad ska vi prioritera först – ska vi ta hit tiotusentals varje år, med allt det innebär i försämringar när det gäller jobb, bostäder, service osv eller ska vi (för en mindre slant tom) hjälpa FLER på plats?

        Hur går det ihop för dig – att ta hit några få när vi kan hjälpa mångdubbelt fler i närområdena? Hur kan du försvara det egentligen?
        Att ta sig hit kostar för en vanlig afghan ca 30 årslöner – tror du verkligen att det är de som mest behöver hjälp som kommer hit? Nej de sitter där i skiten medan de med pengar lämnar landet.

        ”Är det inte bättre att rikta in sig på att bekämpa våld och brott, oavsett vem som begår dem? ”

        Om man vet att en liten del av befolkningen begår fler brott än de andra – ska man bara ignorera det då? Eller ska man undersöka vad det beror på? Kanske försöka förebygga problemet?

        ”Jag är dessutom rätt övertygad om att partiet jag röstade på, Feministiskt initiativ, har en bra mycket bättre plan för att genomföra det än Sverigedemokraterna.”

        Verkar inte vara många som håller med om det, vad blev det i riksdagsvalet? 0,1%, 0,2%?
        Ni blev åtminstone stora hemma hos Schyman om det är någon tröst.

        340.000 svenskar över 18 år tycker att Sverigedemokraterna har en bra plan.

        ”Det är som att lösa problemet med mobbing genom att stänga av den mobbade från skolan.”

        Ah du menar så som det funkar idag i skolorna alltså? Att den mobbade tvingas byta skola medan mobbaren glatt är kvar?

        ”Eller lösa problemet med våld med Sverigedemokrater genom att tvångsupplösa partiet.”

        Varför riktar du inte din ilska mot de andra partierna – som trots allt har DUBBELT så många dömda brottslingar i leden, drygt 19% mot SDs 9%?
        Tvångsupplös dem istället om det nu är så viktigt med motstånd mot politiskt våld – börja med Vänsterpartiet, för där kan man ju snacka om våld.

        Vänligen

        Jimi Krånglin

      • @Ann-Marie

        Jag bor i Stockholm. Det kanske tvärtom är du som inte har hela bilden? Allt bra och neutralt kablas ju knappast ut i media som når till andra sidan Atlanten. Fundera lite på den information du får, som jag tror är mestadels negativ, och fundera sen på om det verkar rimligt att det är en rättvis bild.

      • @Jimi Krånglin

        När det gäller BRÅ-rapporten så pratar vi förbi varandra. Jag har sagt att klass och kön är viktigare faktorer än var en person är född. Jag har inte sagt att om en person är invandrare eller inte är helt irrelevant, bara att det påverkar mindre än andra faktorer.

        Jag skulle säga att rapporten stödjer det påståendet. Citatet du tog kommer från en artikel (i Apropå) om rapporten och inte från rapporten i sig. Om du läser sammanfattningen i själva rapporten så talar den en hel del om det här.

        ”Det blir lite svårt att jobba mot nedvärderingen av kvinnor inom islam om man inte får rikta in sig på invandrarna, eller ska vi bara ta upp detta med svenskar som konverterat till islam menar du?”

        Rikta in dig för allt i världen! Riktade insatser som de som exempelvis bedrivs av Systerjouren Somaya är guld värda. De gör verkligen ett fantastiskt arbete.

        Däremot ska vi inte mura igen gränserna. Det är en väldig skillnad.

        ”Att kvinnan är värd mindre o har sämre rättigheter än mannen ska ALDRIG accepteras i Sverige”

        Det låter bra. Hur ska vi i så fall hantera riksdagspartier som har en kvinnorepresentation på 15 % (sämre än exempelvis representationen i Förenta arabemiratens parlament)?

        ”hjälpa FLER på plats”

        Men ni/de vill ju inte hjälpa fler på plats heller! SD vill dra ned det internationella biståndet väldigt mycket (och istället satsa på exempelvis militären). Det blir alltså en försämring i Sverige OCH en försämring ”på plats”.

        ”Att ta sig hit kostar för en vanlig afghan ca 30 årslöner – tror du verkligen att det är de som mest behöver hjälp som kommer hit?”

        Ska vi sluta hjälpa alla förutom den stackars person i hela världen som har det allra allra sämst? Tror du verkligen att de här personerna har det bra med svenska mått mätt? Att de lämnar allt bakom sig och flyr bara som en skoj grej?

        ”340.000 svenskar över 18 år tycker att Sverigedemokraterna har en bra plan.”

        Nu pratade vi om att motarbeta patriarkala maktstrukturer. Jag är inte alls speciellt övertygad om att alla som röstade på SD ens är intresserade av det. Jag tror tvärtom att det finns en hel del antifeminister i leden.

        ”Ah du menar så som det funkar idag i skolorna alltså? Att den mobbade tvingas byta skola medan mobbaren glatt är kvar?”

        Nu säger du ju emot bara för att säga emot. Varför skulle jag tycka att det är en bra idé att SD står för dåliga värderingar bara för att andra också har gjort det? Det är helt ologiskt.

        Jag såg förresten att jag slant lite tangenterna. Mitt andra exempel skulle vara så här: ”Eller lösa problemet med våld MOT Sverigedemokrater genom att tvångsupplösa partiet”

        Hela texten handlade alltså om det sneda i att rikta in sig på brottsoffer (invandrare) istället för på förövare (främlingsfientliga).

      • Niklas sa:
        ”När det gäller BRÅ-rapporten så pratar vi förbi varandra.”

        I vilket fall som helst är de överrepresenterade.

        Enligt BRÅ är risken större att man begår brott om man har lägre utbildning, om man är man, o om man tillhör ”lägre medelklass”.
        Eftersom man får höra titt som tätt att SD består av lågutbildade unga män från landet så är det jäkligt underligt att vi bara är hälften så brottsbelastade som 7-klövern.

        ”Rikta in dig för allt i världen!”

        Va trevligt, då fortsätter vi att påtala den snuskiga kvinnosynen inom islam.

        ”Däremot ska vi inte mura igen gränserna.”

        Det är inget som SD förespråkar. Ej har det heller någonsin förespråkats inom partiet.

        ”Hur ska vi i så fall hantera riksdagspartier som har en kvinnorepresentation på 15 %”

        Antar att du pratar om SD? Ja du, hur ska vi få fler kvinnor att våga representera oss, partiet som utsätts för mer våld o fler brottsliga handlingar än alla andra partier tillsammans?
        Genom att inte hylla våldsvänstern kanske?

        Lustigt att du inte tog upp hur många invandrare vi har i partiet? Men du vill väl inte gå ut med de siffrorna eftersom de visar att vi har fler invandrare i partiet än ex M, C o S – vi som är såna rasister…

        ”SD vill dra ned det internationella biståndet väldigt mycket (och istället satsa på exempelvis militären). Det blir alltså en försämring i Sverige OCH en försämring ”på plats”.”

        Knappast, eftersom vi vill kraftigt höja biståndet till UNHCR så kommer fler riktiga flyktingar att kunna hjälpas. Att vi vill dra ner på det ineffektiva biståndet så att pengarna inte bara hamnar i fickorna på diktatorer o liknande är väl bara positivt?

        ”Ska vi sluta hjälpa alla förutom den stackars person i hela världen som har det allra allra sämst?”

        Om jag hade fått välja vart jag vill att pengarna ska gå så hjälper jag VARJE GÅNG de som har det sämst. Kan man skrapa ihop 100.000 för att komma hit är man INTE flykting. Den summan kommer t ex aldrig de flesta svenskar att kunna spara ihop.

        De som har det sämst i världen ska få hjälp först – PUNKT.

        ”Tror du verkligen att de här personerna har det bra med svenska mått mätt?”

        Ännu ett tecken på hur blind du är för verkligheten.
        Låt mig ge dig ett exempel:
        Mannen som har kvartersbutiken nedanför är irakier. Han har ”flytt” hit för ca 6 år sedan.
        Varje år åker han på mellan tre o sex månaders semester till Irak. I Irak bygger han ett stort fint hus o varje gång har han med sig massvis av gåvor till släkten.
        I butiken räknar han med miniräknare o stoppar pengarna i den ”svarta kassan”. Han har även en ”vit kassa” men jag har aldrig sett honom använda den.

        Verkar han vara fattig o har ”flytt för sitt liv”? Nej inte direkt. Han har fullt med kollegor – de flesta kvartersbutiker i Malmö är numera ägda av invandrare främst från Irak.

        ”Att de lämnar allt bakom sig och flyr bara som en skoj grej?”

        Om man lämnar ”allt bakom sig o flyr” finns det väl ingenting att komma tillbaka till semester för?
        Har du noterat antalet flyg från Sverige o Danmark som har destination Irak? Det är en hel del kan jag säga. De har mångdubblats de senaste åren.

        Min undran är naturligtvis då: Varför åker man på semester till landet man flytt från?

        ”Jag är inte alls speciellt övertygad om att alla som röstade på SD ens är intresserade av det. Jag tror tvärtom att det finns en hel del antifeminister i leden.”

        Jag har aldrig träffat en ”antifeminist” i hela mitt liv. Du menar alltså på fullt allvar att de som röstade på SD är emot kvinnor?? *rullar ögon*

        ”Varför skulle jag tycka att det är en bra idé att SD står för dåliga värderingar bara för att andra också har gjort det?”

        De ”dåliga värderingarna” kan summeras som att vi vill minska invandringen. Hälften av Sveriges befolkning håller med om att vi måste minska invandringen så då måste hälften av svenskarna alltså vara ”dåliga människor”…

        ”Hela texten handlade alltså om det sneda i att rikta in sig på brottsoffer (invandrare) istället för på förövare (främlingsfientliga).”

        Ah de stackars brottsoffren, som i de allra flesta fall är invandrare o deras banemän, etniska svenskar…
        Jadu Niklas, har du tittat på efterlyst på senaste? Inte ens med Hasse Aros envisa hjälp kan man tro annat än att invandrare står för de flesta brott som tas upp i programmet – eller påstår du att Hasse o co är rasister?

        Nä det är dax att vakna o dra tummen ur mun Niklas. Landets befolkning är snabbt på väg att bytas ut o det är minst 340.000 människor som INTE gillar det.
        Men det e klart, att älska sitt land är fult o rasistiskt – sålänge man är svensk…

        Vänligen

        Jimi

      • @Jimi Krånglin

        När det gäller SD:s väljare är jag inte alls speciellt övertygad om att de är mindre brottsbelastade än väljare för andra partier. Det får du nog uppge en källa för i så fall.

        Att SD-representanter utsätts för mycket hot och våld kan förstås vara en anledning till att det finns få kvinnor inom partiet, men det svarar knappast för allt. Även de som är på andra sidan, exempelvis aktiva SD-motståndare och kritiskt granskande journalister, blir även de utsatta för hot och våld. Och där är kvinnorepresentationen mycket bättre. (Lena Sundström är en av många som hotats.)

        Tror du verkligen att du kan ta bort 29,5 miljarder kronor i bistånd utan att det blir en försämring bara genom att tänka att de resterande pengarna ska användas mer effektivt? Finns det i så fall en detaljplan för hur det ska gå till?

        Det går ju lika bra att vända på din argumentation: Om nu alla som invandrat hade det så himla bra innan, de hade nästan obegränsat med pengar och de levde i ett land där allt var frid och fröjd, varför stannande de inte bara kvar?

        De flesta antifeminister tycker nog inte att de är emot kvinnor. Däremot brukar de vara emot de idéer progressiva feminister driver. Och säga saker i stil med: ”Sverige behöver en fredstid för att lappa ihop sina krigsskadade efter feministernas skoningslösa härjande, och där man ges tid att sörja de barn, kvinnor och män som dukat under i det svenska könskriget.” (Det där är sagt av en av SD:s riksdagsledamöter.)

        Det är populärt av SD-förespråkare att vilja få det att verka som att många fler än de som faktiskt röstade på partiet sympatiserar med det. Riktigt hur det går ihop förstår jag dock inte. Men om det nu var så att hälften av Sveriges befolkning tycker att invandringen skulle minska skulle väl SD (och liknande partier) ha större väljarstöd?

        Vad har Efterlyst med det här att göra? Vi pratade om att främlingsfientlighet inte är ”främlingens” fel.

        ”Om jag hade fått välja vart jag vill att pengarna ska gå så hjälper jag VARJE GÅNG de som har det sämst.”

        Så du menar alltså att varenda en av Sveriges skattekronor ska gå ut ur landet och satsas på de fattigaste i tredje världen? Du är i SÅ fel parti…

      • ”När det gäller SD:s väljare är jag inte alls speciellt övertygad om att de är mindre brottsbelastade än väljare för andra partier. Det får du nog uppge en källa för i så fall.”

        Vi pratar om partierna. Ska vi basera ett partis åsikter på dess väljare så blir man ju illa tills mods bara man betraktar vänstervåldet.

        ”Att SD-representanter utsätts för mycket hot och våld kan förstås vara en anledning till att det finns få kvinnor inom partiet, men det svarar knappast för allt.”

        Det är en betydande anledning skulle jag vilja säga som har pratat med kvinnor inom partiet o fått detta bekräftat.

        ”Lena Sundström är en av många som hotats.”

        ”Hotade” blir de flesta offentliga personerna någon gång. Dock har Lena Sundström tacksamt nog ej behövt uppleva yxor i dörren, mordförsök, sten- ägg- o fyrverkerikastning, överfall, misshandel, skadegörelse o tusen andra saker som drabbar våra kandidater.

        ”Tror du verkligen att du kan ta bort 29,5 miljarder kronor i bistånd utan att det blir en försämring bara genom att tänka att de resterande pengarna ska användas mer effektivt?
        Finns det i så fall en detaljplan för hur det ska gå till?”

        Läs vår skuggbudget och våra förslag. Det finns en detaljerad plan.

        ”Om nu alla som invandrat hade det så himla bra innan, de hade nästan obegränsat med pengar och de levde i ett land där allt var frid och fröjd, varför stannande de inte bara kvar?”

        Jag sa inte att ”alla hade det så himla bra”. Jag sa: ”Kan man skrapa ihop 100.000 för att komma hit är man INTE flykting. Den summan kommer t ex aldrig de flesta svenskar att kunna spara ihop.”

        Det är ju sant? Kan man skrapa ihop 100.000 för att komma hit är man bra mycket mer bemedlad än många svenskar – man är dessutom bra mycket mer bemedlad än 3 miljarder av jordens befolkning o då är man i mina ögon inte i akut hjälp.

        ”De flesta antifeminister tycker nog inte att de är emot kvinnor. Däremot brukar de vara emot de idéer progressiva feminister driver.”

        Som sagt, har aldrig träffat en ”antifeminist”.

        ”Det är populärt av SD-förespråkare att vilja få det att verka som att många fler än de som faktiskt röstade på partiet sympatiserar med det.”

        Ja då måste man ju fråga sig: Hade M fler sympatisörer än vad som stödde dem i valet? Kan det ha varit så att vissa stödröstade på ett annat parti? De senaste opinionsmätningarna visar på just det.

        Varför skulle inte samma sak kunna gälla för SD som ligger nära alliansen i många frågor?

        ”Men om det nu var så att hälften av Sveriges befolkning tycker att invandringen skulle minska skulle väl SD (och liknande partier) ha större väljarstöd?”

        Enligt SOM-rapporten 2009 ville 46% ta emot färre flyktingar.

        ”Vi pratade om att främlingsfientlighet inte är ”främlingens” fel.”

        Du sa: ”Hela texten handlade alltså om det sneda i att rikta in sig på brottsoffer (invandrare) istället för på förövare (främlingsfientliga).”

        Jag vill påstå att det är fler brottsoffer som har svensk bakgrund o så sa jag att tom Efterlyst verkar inte kunna finna många svenska förövare då det ofta talas om invandrare i programmet. Det var väl vad Efterlyst hade med det hela att göra.

        ”Så du menar alltså att varenda en av Sveriges skattekronor ska gå ut ur landet och satsas på de fattigaste i tredje världen?”

        Nu snurrar du till det igen Niklas. Jag har aldrig sagt att jag vill att varenda en av våra skattekronor ska gå ur landet o satsas i tredje världen.

        Jag vill att våra skattepengar först o främst ska satsas på att hjälpa vårt eget folk – precis som vilket annat vettigt land i världen vill. Det som blir över satsar jag gärna i tredje världen, hade jag fått välja hade inga penningstöd givits utan hjälpen hade varit att bygga upp, skaffa jobb o mat på bordet till folket. Riktad hjälp ftw.

        ”Du är i SÅ fel parti…”

        Jag är i det enda rätta partiet.

        Vänligen

        Jimi

  17. Speciellt det sista där alla med samma efternamn kommer att drabbas av samma öde. Vad fint då! Tänk om det är en Svensson, Nilsson eller något annat -son namn. Det blir en hel massa folk som kommer att tas av daga. I USA hade han åkt in direkt för ”terroristic threats”! Varför inte i Sverige?!

  18. killen säger att han även ska döda lasermannens familj. Detta är typiskt för vissa etniska grupper, man ska inte bara straffa den som begått brottet utan också hans familj och släktingar-som om de skulle vara skyldiga automatiskt bara för att de är just släktingar-sorgligt och det är dessa synsätt som gör att så många länder i denna värld helt är styrda av våld.

    • Inte bara ”lasermannens” familj (varför utgår alla från att det är en man förresten – en hel del av morden på löpsedlarna den senaste tiden har faktiskt begåtts av kvinnor) utan alla som delar hans efternamn. Låt oss verkligen hoppas att han (eller hon) inte råkar heta Johansson eller Andersson…

      • ”2009 hade 75 kvinnor och 1 369 män begått våldsbrott och var inskrivna 1 oktober. Detta innebär att det var 5 procent som var kvinnor och cirka 95 procent män, av de våldsbrottsdömda.”
        - hämtat från kriminalvårdens hemsida.

        En anledning till att tro att det är en man.

        @Pernilla, vad har du för statistik på att vissa etniska grupper är mer hämndlystna för att vilja skada familj och släkt? Om du inte själv har några bevis bakom ditt påstående får du gärna hålla dina fördomar inne.

        och innan du svarar, ”sånt vet man väl redan” är inte ett giltigt argument.

    • Vilka grupper tänker du på då? Sverigedemokrater?

      Om du skrollar upp lite hittar du ett inlägg av Robin som vill att mina närmaste ska bli ”kulturberikade ända in på skinnet”. Jag har i och för sig ingen aning om vad det egentligen betyder, men det riktas ju i alla fall mot människor i min närhet på grund av mina politiska åsikter.

      Så det där sättet att tänka finns nog på närmare håll än du vill medge.

      • Som jag tidigare nämnt, se videon nedan så får du höra vad jag och många andra med mig tycker om sådana som dig. Sätt nu inte morgon-kaffet i halsen bara.

    • När man klickar igång en sån video så förväntar man sig ju att den som snackar förr eller senare skyller allt på den liberala eliten. Den här gången tog det typ 3 sek o det är nog rekord. Jag ser så fram mot när SD-eliten styr sverige.

  19. Den hjärndöde Niklas et consortes borde titta på följande video med Paul Weston.

    • Jag har sett ett antal såna här videor nu. Jag håller med om att det är synd om många människor i många länder. Att exempelvis homosexuella förföljs är hemskt. Det är ju just därför vi ska ha öppna gränser så att de som blir förföljda kan ha en fristad på annat håll. Att bara konstatera att situationen är askass i massa andra länder och sen stänga gränserna känns inte speciellt vettigt.

      När det gäller just förföljelse av homosexuella har knappats islam ensamrätt på det. Kristna Uganda funderar exempelvis på att införa dödsstraff på homosexualitet. Och svenska högerextremister brukar gärna dra sitt strå till stacken också.

      Enligt min mening ska alla dessa tendenser motarbetas oavsett om de kommer från någon iman eller pastor Åke Green, och oavsett om de har Karl XII eller Muhammed som idol.

      När det sen gäller islam säger jag knappast att det är ”religion of peace”. Grejen är dock att kristendom inte är det heller. Det står konstiga saker i de religiösa skrifterna för båda dessa religioner, det har utförts hemska handlingar i bådas namn och det finns farliga fundamentalister i båda.

      Alla ska ha samma rätt att bli bedömda som individer — inte dömas ut bara på grund av vilket land de föddes i och vilken hudfärg de råkar ha. Det är min mening.

      • Skitsnack igen!

        De kristnas store ledare är Jesus som de menar vara Guds son och judarnas siste, kanske senaste, profet var Jesus.

        Där gör man sedan tolkningar om vad som står i Bibeln i övrigt med vad Jesus har sagt. Myten om Jesus var att det var en hyvens kille som gick omkring och gjorde goda gärningar, något som vi borde ta efter enligt judar och kristna.

        Men Muhammed anses vara den perfekte mannen som deras skitgud Allah hade talat till genom Ängeln Gabriel, så vad Muhammed sade ansågs vara heligt och inte går att ifrågasätta, någonsin!

        Det är alltså skillnad som mellan dag och natt på judisk/kristna och Muhammedanska värderingar.

        Jesus kontra Muhammed.

        Jesus gjorde goda gärningar och Muhammed gjorde onda gärningar.

        Metaforiskt sett skulle man kunna säga att Jesus var Guds son medan Muhammed var Satans son.

        Det är alltså inte så att Jesus och Muhammed var lika goda kålsupare för då vet du ju absolut ingenting om kristendomskunskap. Och att du inte vet något om Islam märks ju tydligt.

        Vi ska ha ett samhälle som bygger på goda gärningar, men vi ska ”kasta ut månglarna ur templet” och andra sanningar som Jesus lär ha sagt.

        Det vill säga att försvara vårt idéarv mot satanismen hos Islam!

      • Men jösses. Var har du att säga om häxbränningar som kristna ägnade sig åt förut? Eller kanske att slaveri försvarades med argument från Bibeln? Eller, som sagt, nu när Uganda vill införa dödsstraff på homosexualitet?

        Kristendomen är fylld med mörker.

      • Var hittar du dessa mörkermän idag Niklas?

        Koloniserar de oss? Angriper de oss på något sätt så att vi måste försvara oss mot dem?

        Jag är med på noterna, vi ställer även dem inför dödspatrullerna.

        Det finns ju faktiskt en del sådana i Slöddetälje och de säger sig vara kristna. Ut med packet bara!

        Men nu var det ju så att de kan säga att de är fattiga och det förlåter ju allting enligt dig.

        Men å andra sidan, för du är en person som vaggar av och an, så kan hårdare straff vara bra, oavsett de är kristna eller Muhammedaner.

        Men sedan beror det ju på om du verkligen vill ha en straffskärpning, kanske mest för män då i så fall?

        Feministiskt initiativ fick inte fler promille än vad Gudrun Schyman har i blodet så det är ingenting att tänka på i alla fall.

        Det som gör att folk röstar på ett parti är det politiska programmet. Om det är bra så växer partiet, oavsett om man mobbar det eller inte.

        Att tro att sedelbränning skulle ge en massa röster visar bara att alkoholen fortfarande inte gått ur blodet på promille-Gudrun.

        Om man vill ha röster så måste ens politik stå i samklang med vad folkmajoriteten vill och det gör SD!

        De fick inte mer än 5,7 % så indoktrineringen i den här diktaturen är mycket stark.

        Objektivt sett står i alla fall SD:s politik i samklang med folkmajoritetens.

        Den dag Jimmie Åkesson står och bränner sedlar i en utegrill så har SD tappat greppet.

      • Men jösses, sen när man jämför början av kristendomen som Demokratbloggen visade, att jesus sannerligen hade bättre än muhammed i moralen.

        Kristendomens början hade en extrem fredlig ideologi
        Kristendomens medeltiden hade en mörk en
        Kristendomen idag hade en ljusare en

        Islam hade en början en extrem våldsam ideologi med slaveri och pedofili och imperialism
        Islam hade vid medeltiden en extrem våldsam och mörkare ideologi, med över 80 miljoner döda i sin vaka och imperialism
        Islam har IDAG en odemokratisk och våldsam ideologi världen runt i majoriteten av över 44 muslimska länder med sharia lagar, våldsamt steningar av kvinnor, och avrättningar av homosexuella i stor bruk. Du ser inte detta i majoriteten av kristna länder precis, särskilt inte stening av kvinnor.

        Sharia lagar finns i England. Så det är ingen nyhet precis att islam är imperialism i kärnan av religionen, grisprofeten hade fel helt enkelt.

        Så ja, islam är gigantisk mer våldsam, till början, till medeltiden, till idag. Till och med verserna finns mer våldsamma delar som FÖLJS i stor andel än andra religiösa grupper.Så därför överbevisades du här.

        Stoppa islam, men det är viktigt att stoppa dem i dom muslimska länderna nära israel också, pågrund av att israel är en viktigt demokratisk land i mellanöstern, som kämpar mot extremism. Varje dag.

      • Vad betyder ens det här?

        ”Objektivt sett står i alla fall SD:s politik i samklang med folkmajoritetens.”

        Väljarna var väl rätt tydliga på valdagen: 94,7 % ser hellre att ett annat parti fattar besluten.

      • Objektivt är alltså motsatsen tillsubjektivt.

        Objektivt tjänar du på att vi värnar vårt land mot den Muhammedanska kolonisationen, men det får du aldrig in i ditt (subjektiva) huvud.

        Vi kanske räddar ditt feministliv utan att du har den blekaste aning om det (rent objektivt sett).

        Objektivt är fakta som existerar oberoendet av vad det enskilda förnuftet förnimmer.

        Även för Muhammedaner är jorden rund och rör sig runt solen, oavsett de erkänner det eller inte.

        Det var 94,3 % som inte röstade på SD trots att de objektivt hade tjänat på att göra det. De vet alltså inte om att de tjänar på att rösta på SD på grund av subjektiva värderingar som indoktrinerats in i dem.

        Där har du en liten lektion i ordförståelse, Niklas.

      • Niklas sa:

        ”det finns farliga fundamentalister i båda”

        För mig räcker det med att titta på denna lista för att förstå vilka terroristerna i världen är:

        http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_designated_terrorist_organizations

        Se hur många kristna du kan hitta o jämför med antalet islamistiska. Bara att titta på namnen säger ju en hel del: Islam, muslim o Mohammed i typ hälften av dem.

      • @Demokratbloggen

        Jag tycker du glömmer att problematisera vad som är objektivt. De flesta håller nog med om att det är bättre att leva än att vara död. Men betyder det då att vi i varje beslut vi tar gör det som skulle få oss att leva längst? Nej, för vi människor röker och dricker, äter onyttig mat, motionerar inte tillräckligt, osv. Jag kanske kan acceptera ett kortare liv om det gör att jag kan ha ett roligare liv under tiden jag lever.

        Vad som är ett värde är alltså subjektivt.

      • Jag kan inte tänka åt dig Niklas, det får du göra själv.

        Om du inte förstår vad ordet objektiv betyder trots att jag har förklarat det tydligt så kan jg inte hjälpa dig mer.

        Egentligen tycker jag att dem som inte ens klarar hjälpklassen borde syssla med annat än att kommentera på bloggar där ämet kommer att bli lite väl avancerat för dem.

        Det finns ju många andra bloggar för dig där du kn kommentera. Små fjortisar som berättar vilket läppstift de har prövat och se om de är söta i det.

        Nej för resten skit i det…

        Det kanske är något jönseri på TV som kan fånga ditt intresse istället.

  20. Bombdåd i Istanbul: 12 poliser skadade

    I en attack skadade en självmordsbombare 22 personer, varav 12 är poliser.

    Ytterligare en odetonerad bomb har hittats på platsen.

    – Naturligtvis rör det sig om terrorister, säger Istanbuls guvernör Huseyin Avni Mutlu.

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8047918.ab

    Misstanken ligger bakom först och främst terroristorganisationen PKK eller Al-Qaida säger guvernören.

  21. Och jag har haft äran att prata IRL med puckot med. Ingen hemma där. Stäng och släckt i skallen – till och med vaktmästaren hade gått hem…

    Sveriges IQ-nivå rusar mot botten med massinvandringen….

    /FS

    • Har du träffat laser-turken på riktigt? LOL! Antar att det inte direkt var en angenäm upplevelse.

      • Då försökte han och en vän med hemmgjord (falsk) charm att ”snacka bort” mig och några andra.Syftet var troligen att komma åt något att sno från den affären vi var i, eller kanske ta våra handväskor.

        Han är inte direkt ”raketforskar-ämne”, om man kan säga det så..
        :D

        /FS

    • Fröken Sverige
      Du är själv invandrare så varför snacka?!?

      • Vad yrar du nu om din fjant? Är du en av dom hävdar att alla i Sverige är invandrare utom samerna? Så fall är du inte riktigt klok i skallen. Ser fram emot att man öppnar upp mentalsjukhusen igen så alla mentalsjuka idioter som dig blir oskadliggjorda och inte kan fördärva vårt samhälle mer. Det var ju nån såsse som tyckte vi skulle vara 25 miljoner. Marit Pålsson nöjde sig inte med det. Hon vill att vi skall vara 225 miljoner!! Hur i helvete får sådana människor ens gå lösa? Och ha makt för den delen. Dom borde låsas in för tid och evighet.
        Om dessa vanvettiga drömmar blev verklighet, vilken chans skulle vi 8 miljoner ha mot dom övriga 217 mijonerna ”svenskar”? Dom skulle för fan slå ihjäl oss som flugor och sedan skulle det inte finnas några svenskar mer. Vi skulle vara lika utdöda som dronter och dinosaurier. Är det sånt du ser framemot, din galenpanna?? Blir du våt i kalsingarna när du tänker på det?

      • Om du slutar att hota, snacka illa om och vilja starta krig mot alla dina medmänniskor så kanske du inte har så mycket att frukta. Om du försöker starta krig med 217 miljoner personer kommer det säker inte gå så bra för dig. Om du istället ser dem som potentiella vänner så går det kanske bättre.

      • Aha, där har vi det! Du har Stockholmssyndromet!

        Det kommer av islamofobi. Du kan inte tänka klart i rädsla för Muhammedanerna och vill vara medgörlig i hopp om att de ska skona dig. Det är en irrationell rädsla och leder bara till att de dödar dig så mycket fortare.

        Det är mycket bättre att våga hata slöddren och sedan ta kamp emot dem, för anfall är bästa försvar.

        Ditt ynkliga krypande för Muhammedaner gör dig bara ömklig. Du har ju själv erkänt att du inte har så mycket till övers för Islam.

        Ta kamp emot dem då!

  22. Max@
    I Sverige lämnade vi begrepp som ”blodshämnd” bakom oss för flera hundra år sedan. I Sverige ger inte individers beteenden ”skam” till överiga i familjen och därmed bestraffar vi inte heller individer dör eventuella ”skam”-liga gärningar som att ha sex före äktenskap eller klä sig västerländskt eller vilja välja sin egen partner. Vilka kulturer som har starkast stöder skamkulturen vet både du och jag, men du vågar inte säga det.
    Läste för några år sedan också spännande artiklar om livet på albanska landsbygden och hur många barn som hölls hemma från skolgång pga fruktan för blodshämnd av andra familjer. Sparade inte länken, men är du intresserad går det säkert att hitta.
    Så Max, den som söker han finner. Någon skamkultur eller blodshämnd har inte funnits i Sverige förrän på senare tid. Märkligt sammanträffande.

  23. ”Fight or fly” inställning är normal när människan känner sig hotat. Ni som tillhör SD borde veta det bättre än andra därför är jag förvånad av din inställning. Du har säkert varit så länge under stress relaterad till denna inställning att du har fått några komplikationer som förstör ditt omdöme. Ignorans är en av dem värsta synder och du borde inte håna hans rädsla även om du inte kan förstå den.

  24. Förresten måste jag också medge att Fröken Sveriges blogg är en riktigt smutskastning av ett människovärde när det gäller invandrare, muslimer och palestinier

    Fegt, och återigen Fegt

    • Vad tramsar du om?

      Det går ju inte att smutskasta dem hur man än gör, för verkligheten är ännu värre.

      Jag brukar kalla Muhammedanerna för djur, men det är ändå ingen smutskastning, även om jag jämför dem med råttor.

      Jag vet inte hur jag ska uttrycka mig för att komma sanningen nära nog!

      • ”Jag brukar kalla Muhammedanerna för djur, men det är ändå ingen smutskastning, även om jag jämför dem med råttor.”

        Påminner mig om en Korsfarare Renault
        som sa ngt liknande och som slaktade 70000 muslimer

        Är det en sådan utveckling du vill se?

      • Ja, så många som möjligt om de inte backar undan från västvärlden.

        Jag tror att det blir krig och då är det Muhammedanerna som ska slaktas istället för oss.

      • Slakt, krig, råttor? Har inte Jimmie sagt åt er att agera rumsrent nuförtiden? Missade du det PM:et? ;)

      • Niklas din svamlande nolla. Har du varit inne på min blogg?

        I så fall hade du nog sett att jag är en partilös fritänkare och jag tar inte order av Jimmie Åkesson.

        Men du själv tillhör förstås någon organisation och lallar efter den som en zombie. Precis som en Muhammedan!

    • Vad är palestinier?

      ”Way back on March 31, 1977, the Dutch newspaper Trouw published an interview with Palestine Liberation Organization executive committee member Zahir Muhsein. Here’s what he said:

      The Palestinian people does not exist. The creation of a Palestinian state is only a means for continuing our struggle against the state of Israel for our Arab unity. In reality today there is no difference between Jordanians, Palestinians, Syrians and Lebanese. Only for political and tactical reasons do we speak today about the existence of a Palestinian people, since Arab national interests demand that we posit the existence of a distinct ”Palestinian people” to oppose Zionism.

      For tactical reasons, Jordan, which is a sovereign state with defined borders, cannot raise claims to Haifa and Jaffa, while as a Palestinian, I can undoubtedly demand Haifa, Jaffa, Beer-Sheva and Jerusalem. However, the moment we reclaim our right to all of Palestine, we will not wait even a minute to unite Palestine and Jordan. ”

      Finns dom ens? dom har inte någon stat eller land, dom kommer från jordanien dom flesta.

      • Jag tycker denna artikel är kanonbra o svarar utmärkt på vad en ”palestinier” är.
        http://www.bt.se/debatt/palestina-har-aldrig-funnits(632827).gm

        Utdrag:
        ” Det är historiens ironi att ”Palestina”, den romerske kejsaren Hadriaunus beteckning för Judéen, då liksom idag strävar efter att utradera de antika och kontinuerliga nationella banden mellan det judiska folket och dess hemland Israel.

        Majoriteten av araberna i området identifierade sig med Syrien samt arabvärlden vilket bekräftas av PLO:s tidigare ordförande Ahmed Shuqeiri: ”Det allmänt känt att Palestina är inget annat än södra Syrien.”
        Den eminente arabiske historieprofessorn Philip Hiti från Princetonuniversitet som motsatte sig en fredlig tvåstatslösning slog fast 1946: ”Det finns inget i historien som heter Palestina”.
        Den lokale arabiske ledaren Abdul-Hadis respons till den brittiska Peelkommissionen 1937 gick ännu längre: ”Palestina är en term som zionisterna uppfann.”

        Palestine Post, Palestine Philharmonic orchestra och den palestinska brigaden som kämpade mot Nazityskland under andra världskriget var alla judiska institutioner. Termen ”palestinier” avsåg fram till 1948 judar boende i det brittiska Palestinamandatet.”

        O så var det med det.

        Jimi

    • Sen så behöver man inte smutskasta muslimer, det är någonting dom gör bäst själva.

      Dock så smutskastar du ironiskt nog SD, så fet och återigen fegt.

    • Att förneka profetens pedofili, slaveri och gigantiska krig. Har inte din närmaste imam sagt åt er att vara rumsrena och bara säga att profeten hade bara liiiiiite fel i att ha sex med 9 åriga aisha? fick du och Niklas inte PMet? ;)

      • Jag har aldrig sagt att Islam är bra. Min åsikt är att alla religioner är ungefär lika dåliga.

        Det jag vänder mig emot är att SD plockar fram några extremister och med det som argument vill få oss att värdera människor olika enbart beroende på vilken hudfärg de råkar ha. Vi såg ju klart och tydligt i reklamfilmen att små spädbarn i barnvagnar är ett hot.

        Det finns mycket sjukt i Bibeln och om Koranen ska granskas under lupp anser jag att även Bibeln ska göra det.

    • Jag borde väl egentligen sluta förvånas, men jag blir det ändå ofta när de som säger sig vara emot något väldigt ofta gör likadant själv. Det här är det andra exemplet bara i den här diskussionen på knappt 50 kommentarer. (Den andra var när en person hotade mina närmaste på grund av något jag sagt/tyckt/gjort.)

      En inte alltför vild gissning är att det är dessa människor som skulle vara de mest fundamentala muslimerna om de fötts i ett annat land. Men jag misstänker att de inte själva delar den analyser. :)

    • Tillägg: Jag höll på att missa ett exempel. Lite ovanför här håller ju Demokratbloggen på att försöka dra igång ett heligt krig…

      • Skillnaden är ju diametral din babblande tönt!

        Muhammedanerna är ju imperialistiska kolonisatörer och tillhör en personkult. De angriper oss och visar att de är fiender, och du din enfaldiga jöns tycker att vi bara ska stå som slaktboskap och bara invänta slakten.

        Muhammedanerna ska bekämpas, men det gör man inte genom att kasta bomullstussar på dem!

  25. ”Men jösses. Var har du att säga om häxbränningar som kristna ägnade sig åt förut? Eller kanske att slaveri försvarades med argument från Bibeln? Eller, som sagt, nu när Uganda vill införa dödsstraff på homosexualitet?

    Kristendomen är fylld med mörker.”

    Ingen beskyller någonting som inte finns i koranen som uppmuntras, istället sakerna folk kritiserar islam och muslimer för i koranen som dom följer. Häxbränningarna stod ingenting i bibeln, slaveri måste du ge citat för, annars så var muhammed en aktiv person i slaveriet

    ”The Quran also instructs Muslims NOT to force their female slaves into prostitution (24:34), and even allows Muslims to marry slaves if they so desire (4:24), and to free them at times as a penalty for crime or sin (4:92, 5:89, 58:3) and even allows slaves to buy their liberty, if they meet certain of their master’s conditions (24:33). [90:10 'freeing of a bondsman' refers to Muslims ransoming other Muslims who were slaves of non-Muslims.]

    While I think it’s nice to allow a slave to obtain his freedom, (at his master’s discretion) it is tragic that Islam allows them to be enslaved in the first place. That’s like robbing a bank and giving some of the money back to the bank, and thinking you did the right thing!”

    http://www.answering-islam.org/Silas/slavery.htm

    Som sagt, om en stor majoritet följer någonting som står, alltså det står att slå sin fru som surah 4.34, då är det religionen, stod det bara att kvinnan är en dålig kvinna och det inspirerar att slå kan det vara en annan sak, precis som I uganda dödar homosexuella. Islam har detalj i att slå, kristendomen avskyr handlingen i sig, det står inte precis att slå och döda homofiler, ta avstånd från handlingen. det står dock om att slå sina fruar när dom inte lyder väldigt nogrant, och att dom inte tar avstånd från själva handlingen att inte lyda sin man, utan skyller på den som syndar.

    • Visst, jag kan ge referenser.

      Döda häxor: ”En trollkvinna skall du inte låta leva.” (2 Mos 22:18)
      Slaveri: ”Vill du ha en slav eller slavinna, kan du köpa sådana av folken omkring dig.” (3 Mos 25:44)
      Homosexualitet: ”Du får inte ligga med en man som man ligger med en kvinna; det är något avskyvärt.” (3 Mos 18:22) ”Var och en som gör någon av dessa vidrigheter skall utstötas ur sitt folk.” (3 Mos 18:29)

      Häxor ska dödas, slavar får köpas och medan homosexuella förvisso inte ska avrättas ska de i alla fall utstötas ur sitt folk.

      När det gäller kvinnosyn finns det hur mycket som helst. Vi kan exempelvis ta det här med att kvinnor som har sex före äktenskapet ska stenas till döds. ”Men om anklagelsen är riktig och det inte finns något bevis på att flickan var oskuld, skall flickan hämtas ut från sin fars hus, och utanför dörren skall männen i staden stena henne till döds, eftersom hon genom att hora i sin fars hus har gjort vad som är en vettlöshet i Israel. Du skall utrota det onda ur folket.” (5 Mos 22:20-21)

      • Skillnaden mellan detta och islam stavas REFORMATIONEN. Vi har inte praktiserat sådant på 300 år medan dessa straff till denna dag är fullt adekvata i vilket mohammedan-land som helst. Vi praktiserar inte sådant barbari längre. Vi har inte avrättat någon sedan 1910. Alltså 100 år!! Därför är dessa bibel-verser fullkomligt irrelevanta idag men det är inte motsvanade verser i koranen. Dom gäller för alla tider och dom vill implementera dessa även i väst, därför att guds lag står över den människoskapade. Jag ser fram emot den dagen då du och andra som dig får skörda det ni har sått i decennier. Kan redan se för mig hur lille Niklas blir släpad till avrättningsplatsen av sina kära mohammedaner. ”Men, men det var ju inte så här det skulle bli! Varför gör ni så här mot mig? Vi var ju vänner! Alla skulle vi leva i harmoni, vita som bruna, kristna som muslimer!” CHOP!!

      • Som sagt, finns ingenting att döda homosexuella i det, att fördöma synden visas starkt även i moseboken, och starkare i nya testamentet där det ströks helt enkelt och synden var det dåliga.

        ”Det finns dock förklaringar till att vissa av dessa lagar/förbud inte tillämpas i den kristna Kyrkan värden över. I nya testamentet upphävs nämligen vissa lagar T.ex. I Petrus syn med linneduken (Apg 10: 11- 16)förklaras allt rent och där med tas lagen om mens ur bruk. När det gäller ”otukt” nämns det i bland de få saker som inte accepteras bland de omvända hedningarna i Apg15:29. Detta förbud förstärks även senare av Paulus i sina brev. När det gäller dödandet så dödas aldrig någon av den kristna församlingen i Nya testamentet. Det finns häller inga uppmaningar till våld i någon mening.”

        Sen finns det inte precis häxor som förening som klagar på att dom inte fick utöva spådomar, dom var inte riktiga och baslösa i första taget.

        Du kunde lika gärna tagit dödsstraff lagstiftning och sedan säga att ”han där har dödat någon!” och utan bevis eller konkret fakta att den personen verkligen dödat någon så bränns han på bål. Om det visas sig att det funnits en gigantisk våg av spågummor som utrotades i jämförelse med häxprocesserna där en gigantisk majoritet var extremt okonkreta bevis, då är det någonting annat.

        Som sagt, kristendomen i nya testamentet stryks helt. Det argumentet har inte islam , som dessutom är extremt värre och fler i sina konstateranden. Då inkluderar vi mer våldsamt som den här

        Qur’an 59:2 ”It was Allah who drove the (Jewish) People from their [Yathrib] homes and into exile. They refused to believe. You did not think that they would go away. And they imagined that their strongholds would protect them against Allah. But Allah’s Torment came at them from where they did not suspect. He terrorized them. Their homes were destroyed. So learn a lesson, men who have eyes. This is My warning. Had I not decreed the expulsion of the Jews, banishing them into the desert, I would have punished them in this world, and in the next they shall taste the punishment of Hell Fire.

        ”What Allah gave as booty to His Messenger, He has taken away from the Jews. For this you made no raid. Allah gives His Messenger Lordship over whom He will. Whatever booty Allah has given to Muhammad and taken away from the (Jewish) people of the townships, belongs to Allah and to His Apostle…. So take what the Messenger assigns to you, and deny yourselves that which he withholds. And fear Allah, for He is severe in Punishment.”

        Judehatet var så gigantiskt att man inte ens behöver nämna andra hemskheter som muslimerna mördade 80 miljoner människor i indien under 500 år, säger vi under 200 år kan vi lika gärna säga 20-30 , det är en så gigantisk summa att det inte ens är roligt.

        under 200 år dog ungefär 1½ M i korstågen.

        http://au.answers.yahoo.com/question/index?qid=20070915035753AAw3uuz

        Sen är dom flesta överens om att det är värderingsskillnader som orsakar våldsbrotten, inte socioekonomiska ekonomiska

        Dom har en annan kultur med andra värderingar som säger att visar man inte våld då är man svag, oftast i somaliska delar och delar av arabvärlden.

      • @Robin Shadowes

        Reformation, ja. Och varför har vi gjort det? För att den kristna guden kom ned till oss och lämnade över ett errata-blad? Nej. Istället tror jag mycket handlar om kunskap, utbildning och välfärd. Det finns en stark korrelation mellan dessa faktorer och sekularisering. Jag ser inte varför muslimer skulle vara annorlunda än kristna i det avseendet.

        Dessutom handlar mycket om betraktande. Slaveri är troligtvis större idag än det någonsin har varit tidigare i historien (fast vi kallar det oftast trafficking nu). Ett av de största rekryteringsländerna är Ryssland och ett av de största mottagningsländerna är USA. Båda är huvudsakligen kristna. Kan vi garantera att situationen inte hade varit annorlunda om Kristendomen inte hittats på?

      • @Aleistair crowley

        Olika människor försöker hitta på olika Bibelverser som skulle upplösa andra verser och sånt där, medan andra inte håller med. Det där fungerar verkligen inte för i slutändan blir det bara en egen bedömning.

        Det står exempelvis i Bibeln att homosexualitet är fel. Vissa menar att det fortfarande gäller idag, andra menar att det inte gör det. De som menar att det upphävts kan exempelvis hänvisa till kärleksbudskapet (”största av allt är kärleken”). Å andra sidan så förbjuds också sex med djur. Upphävs det också? Nej, det är det ju ingen som hävdar. Alltså är det helt godtyckligt.

        Ponera att jag vore gud och hade sagt något så urbota korkat (på fyllan typ) som att slaveri är okej eller att kvinnor som har sex före äktenskapet ska stenas till döds. Efter det hade jag gjort ALLT i min makt för att göra klart för alla att jag inte menade det. Om jag dessutom hade varit allsmäktig hade jag nog varit ganska framgångsrik. Har den kristna guden gjort något alls? Nej, inte ett smack. Om den verkligen brydde sig skulle väl varenda kotte få en brinnande buske hemma hos sig som redde ut begreppen.

        Angående våldsamheter så hotar ju även kristendomen med helvetet och alla de plågor som ska finnas där. Och vid något tillfälle, när guden blev lite missnöjd över hur livet hade utvecklat sig, så kom det en stor flod som döda alla utom en familj. Inte schysst.

      • Apropå slaveri Niklas lille så måste du sätta dig in i vilket slaveri som fortfarande pågår i Muhammedanländerna:

        När det gäller trafficking så har ju promille-Gudrun motarbetat en lösning på det problemet med all kraft. Den feminism hon förespråkar bygger på infantil penisavund och då ger det den effekten att det är i första hand ett kvinnoförakt som tar sig uttryck i manshat.

        Det enda sättet att få slut på den här grymma handeln är att tillåta prostitution under ordnade former med fackanslutning för sexarbetarna.

        Det finns faktiskt bra bordeller där flickorna trivs och om de vill sluta så kan det ordnas en vuxenutbildning för dem, men det här är som att tända eld på krut inför feminister.

        Dagens feminister har absolut ingentin med kvinnosaksfrågor att göra. Det är istället en provokation mot alla kvinnor, och de ställer heller inte upp på utsatta invandrarkvinnor.

        Det finns idag inga som är mer villiga att offra kvinnor till manschauvanistiska muhammedansvin som just Gudruns feminister.

      • Angående Helvetet som du kan komma till Niklas, och som kristendomen hotar med, så är det en fundamental skillnad till Islam.

        Judar och kristna överlåter till Gud att straffa syndaren medan Koranen manar Muhammedanerna att ta saken i egna händer.

        Om du inte följer Guds bud så kommer du till Helvetet, eller egentligen det brinnande jehenna som var den evigt brinnande sophögen där fångar hängdes upp på kors.

        Men om vi ska gå till bibelns hotelser så kan du ta lätt på dem eftersom en icke närvarande Gud dömer dig och genomför hotelsen, något du kan skita i om du vill.

        Men om du bryter mot Koranens bud då får du Muhammedanerna på dig och straffas gruvligt!

      • ”Det enda sättet att få slut på den här grymma handeln är att tillåta prostitution under ordnade former med fackanslutning för sexarbetarna.”

        Vad har du för belägg för det? Tvärtom visar väl den mesta forskningen på motsatsen. Anslutning till fackförbund har inte skett i speciellt stor utsträckning och efterfrågan ökar.

        I USA finns ju en hel del lagliga bordeller och det är som sagt det största destinationslandet för trafficking.

      • Jag får väl göra som dig din skit, begära källa.

        Det är typiskt nuckor som dig att tycka att allt som har med sex att göra är plågsamt för kvinnor och att de måste ha tvingats på något sätt, samtidigt har samma nuckor ingenting emot när Muhammedaner skändar kvinnor å det brutalaste.

        Du har Infantil Penisavund Niklas. Det härrör från när du var en liten flicka och såg en penis för första gången. Du tyckte att du inte var färdigmonterad eftersom du inte själv fått någon.

        Detta har sedan fixerats i ditt undermedvetna och därför hatar du män för att de har en penis och vill skylla dem för precis allting.

        Du hatar också kvinnor eftersom de är mindervärdiga i dina ögon, de saknar ju penis.

        De enda som du accepterar är andra neurotiker som dig själv, för de har kommit till insikt. Så därför tycker du att Islam är en bra lösning.

        Kvinnor ska hållas under tukt och förmaning och inbyltade i tält.

        Tänk bara att Muhammedanerna tycker likadant som du själv har tyckt ända sedan du var en liten flicka!

        Titta bara på nuckorna i Feministiskt initiativ. Ingen av dem kommer i närheten av att likna en kvinna. Jag tror inte att du heller någonsin har använt läppstift Niklas.

      • Det är inte ” Olika människor” det är nya testamentet och dess personer som skriver detta själv som uppläser det. det är som huvudpoängen med kristendomen vet du, dom tog bort sakerna med jesus. Det är ingen som inte sagt någonting om att andra inte håller med det, det är inte bibelverser som tolkas, det är helt enkelt logiskt fakta att nya testamentet kan krystallklart läsas av majorieten av människor att det upphävs. när majoriteten av människor, teologer och andra kan se texten själv och gör den bedömningen, betyder att det är poängen, hur mycket du än vill annorlunda.

        För att återigen säga ”vissa” och ”andra menar” så tar man personer och teologer och tar majoriteten som tolkar de och sedan kan logiskt bedömma att det är så. Majoriteten av teologer och icke teologer kan lugnt se vad nya testamentet står för.

        Därför är minoriteten som tolkar det annorlunda att ej räknas ur ett logiskt och fakta perspektiv.

        Som sagt, ”I nya testamentet upphävs nämligen vissa lagar T.ex. I Petrus syn med linneduken (Apg 10: 11- 16)förklaras allt rent och där med tas lagen om mens ur bruk. När det gäller ”otukt” nämns det i bland de få saker som inte accepteras bland de omvända hedningarna i Apg15:29. Detta förbud förstärks även senare av Paulus i sina brev. När det gäller dödandet så dödas aldrig någon av den kristna församlingen i Nya testamentet. Det finns häller inga uppmaningar till våld i någon mening.””
        Detta fakta kvarstår när majoriteten av teologer följer detta och andra icke teologer kan se det krystallklart.

        Därför skiljer sig kristendomen från islam, och därför är islam extremt mer våldsamt. Man kan också se det från början till slut, att kristendomens nya testamente redan har värderingar som lutherkyrkan te.x bara gick tillbaka till. Alltså värderingar som du sa, men värderingarna var från nya testamentet bibeln.

        Som sagt, det är inte precis många demokratiska muslimska länder, över 44 som är odemokratiska, finns nog mer hur man definierar det hela, poängen kvarstår att islam är närmare en ideologi genom att det klart ger instruktioner för att ta över, det gör inte bibeln precis som man kan se.

        Återigen, från början till medeltiden till idag är islam 30 miljoner vs 1.5 miljon bara under korstågen(igentligen 80 miljoner i indiska massakern men under en 200 års period) bevisar på att ja, islam är extremt mer våldsamt, och att islam och koranen lär ut detta imperialistiska tänkande som HUVUDKÄRNA, det gör inte precis bibeln som bevislingen är i demokratiska länder, det är inte precis islamska länder för dom vägrar att ta sig an demokrati i deras koran. det gör dock kristna i sin bibel.

        Din islamokritikfobi visar sig verkar det som, för att du inte har kommit med argument att islam är extremt mer våldsamt från början till slutet idag, både att majoriteten av muslimer i världen vägrar att följa demokrati verkar inte räcka, även dom som är i demokratiska länder. Då talar vi inte minoritets muslimer utan ni talar vi majoriteten av dom.

        Så därför överbevisades du på denna punkt som visar att islam är en våldsreligion/idelogi, och att nya testamentet både i skrift och handling jämfört med islam med HISTORISKA dokumenterat fakta att backa upp det med, visar att kristendomen är en mygga och islam en atombomb. Faktan har folk redan gett om detta. Då, som sagt, inkluderar vi i NULÄGET att islam håller på med detta fortfarande idag, OCH det följer koranen i detta. Därför är islam en våldsreligion som du kan se i nuläget av majoriteten av dom muslimska länderna, det går inte att ta miste över.

        Klagar inte på religioners efterlivets belöningar och straff ännu mer än islams, vad jag klagar över vad islam och muslimer gör idag. Du ser inte precis kristna i % eller nummer i dödsantal, våld och annat smått och gott som muslimer gör i gigantisk skillnad.

      • Demokratbloggen: Jag har tyvärr inte haft tid att följa upp den här (och andra) diskussioner. Hur som helst frågade du efter en källa och det ska du självklart få. Det jag främst tänkte på var Tysklands utvärdering av den lag de har. Den heter Auswirkungen des Prostitutionsgesetzes och är skriven av Bundesministerium für Familie, Senioren, Frauen und Jugend. Både gedigen och intressant.

        (PS. Att använda härskartekniker när argumenten tryter är inget ovanligt så där är du inne på en väl beprövad linje. Du överanvänder de dock så pass att det blir pinsamt uppenbart.)

      • Här finns förresten lite fler källor om du är mer intresserad av ämnet: http://www.prostitutionresearch.com/laws/000022.html

      • ”PS. Att använda härskartekniker när argumenten tryter är inget ovanligt så där är du inne på en väl beprövad linje. Du överanvänder de dock så pass att det blir pinsamt uppenbart.)”

        Som är ironiskt, eftersom du själv använder det på honom. Glad att du erkänner islam är mer våldsamt dock eftersom du kunde inte ta up poängerna jag gav.

      • Aleistair crowley:

        Vilka härskartekniker anser du att jag har använt, och när har jag använt dem?

        Angående ditt inlägg har jag inte erkänt varken det ena eller andra. Jag insåg bara att jag inte kunde prioritera att hålla liv i den här diskussionen och att jag skulle använda min tid till annat.

  26. Starkt jobbat Kent. Du lägger altså upp ett videoklipp på en skrytig, korkad kille som pratar dålig svenska och påstår att det är han som är den store boven i dramat och inte den som sitter och skjuter med kulor på alla som råkar se ut ungefär som honom. Har jag fattat dig rätt?

  27. Statens institut för rasbiologi (Rasbiologiska institutet, även förkortat som SIFR) var ett svenskt institut grundat 1922, efter en ursprungligen socialdemokratisk motion.[1] Institutet var det första i sitt slag i världen.[2]

    Från lagens tillkomst fram till 1975, då Sveriges riksdag beslöt att från 1976 slutligen avskaffa lagen helt, steriliserades sammanlagt cirka 63 000 människor, varav övervägande delen kvinnor. En statlig utredning (SOU 2000:20) uppskattade att mellan 20 000 och 30 000 av dessa steriliseringar skedde med tvång, varav de allra flesta från mitten av 1930-talet till mitten av 1950-talet. Den kommitté som undersökte tvångsinslaget i steriliseringarna avgjorde också när de steriliserade kunde ersättas ekonomiskt för sitt lidande. Totalt ersattes ungefär 1 600 personer av de 63 000 steriliserade.

    Ni ska inte snacka era vänstergubbar, socialdemokraterna och alliansen var extremt nazistisk, och då är det inte bara ett fåtal, utan ett gigantiskt nummer och höga politiker i MAJORITET som stödde tvångssterilisering i över 50 år, inklusive att dom hyllar grupper som går med i protester med hamas supportrar i sverige som gör hitler hälsningar, då är det verkligen glasklart vem som är dom riktiga nazisterna.

    Extremvänstern och muslimerna är dom enda nazisterna här, att hata judar verkar dom vara bra på.

  28. På tal om tidigare siffror om invandringen vore det bra om rätt siffror användes i debatten.

    Det är ca 100 000 totalt som invandrar.

    ca 25 000 kommer från nordiska länder.

    15 000 kommer från Irak och Somalia (land 2 och 3 på listan).

    Ca 40 000 utvandrar varje år.

    • Som du räknar har vi alltså inga invandrare alls till Sverige.

      Så allt är bara en ond dröm då?

      Det finns inga ghetton och inga mord begås och våra fjortisar får vara ifred. Antingen har vi en ond drö eller så har du en synnerligen god dröm.

      Eller också har du blandat ihop siffrorna för något fel måste det vara. Här blir det förståeligt att du kallar dig Undrande.

  29. 40.000 utvandrar varje år, man kan ju undra varför… jag vet varför jag gjorde det!

    Och NIKLAS lille, jag läser både gammelmedia och bloggar, drar bort hälften och tar resten med en stor nypa salt och jag kommer fortfarande fram till att saker och ting är åt h-e i gamla Sverige! Plus att jag har familj och vänner kvar och får höra ungefär samma saker som jag själv kommit fram till. Sorry grabben! Sverige är inte längre landet som jag växte upp i, utan har blivit ett h-e som jag knappt ens vill besöka längre.

    • Jag är ändå inte övertygad om att du verkligen får en rättvis bild, men om du vill bo utomlands ska du så klart göra det.

      Vilken himla tur bara att du hittade ett land där människorna som styrde hade andra värderingar än du själv, så att invandrare var välkomna.

      • Det kallas för att ta seden dit man kommer! Lära sig språket, göra rätt för sig och inte parasitera på skattebetalarna i det nya landet. Inte hålla på och bråka och kräva en massa saker av nämnda skattebetalare. Det funkar även i Sverige, har alltid gjort det, ingen har något emot folk som gör rätt för sig osv. Men det är ju ett så enkelt koncept att det måste vara svårt för dig att förstå.

  30. haha måste säga att jag känner laserturken personligen. och haha han är faktiskt en typ av dumhetshjälte…. ;) rösta på honom

  31. svenskar med utlänsk bakgrund börjar reagera över sveriges situation. då är det något som inte stämmer längre,..

  32. Behöver du ett akut lån, kontakta oss omedelbart via e-post: willyloanlender@yahoo.com eller easyxmloan.department @ gmail.com Tack

  33. Behöver du ett akut lån, kontakta oss omedelbart via e-post: willyloanlender@yahoo.com eller easyxmloan.department @ gmail.com Tack
    Svar

  34. Behöver du ett akut lån, kontakta oss omedelbart via e-post: willyloanlender@yahoo.com eller easyxmloan.department @ gmail.com Tack
    Svar
    Svar

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Join 237 other followers

%d bloggers like this: