I en artikel från 2005 skriver New York Times om hur holländare flyr Holland p.g.a. muslimsk invandring, More Dutch Plan to Emigrate as Muslim Influx Tips Scales (översatt med Google translate):
Detta lilla land är en magnet för invandrare, men statistiken tyder på det finns en allt snabbare utflyttning av den vita medelklassen. De nederländare som dra upp sina rötter sade att de kände en allmän pessimism om sitt lilla och tättbefolkade land och om de sociala spänningar som hade vuxit i takt med vågorna av nyanlända, de flesta muslimer. ”Holländarna lever i en slags tryckkokare”, sa Hiltemann.
Mordet på van Goghs är det enda polisen har tillskrivits en islamisk militant, men sedan dess har de rapporterat om dödslistor från militanta islamister med namnen på sex framstående politiker. Effekterna genljuder fortfarande. I en nyligen genomförd opinionsundersökning hade 35 procent av infödda nederländare negativa åsikter om islam.
Ruud Konings, revisor, har precis sålt sin bekväma lägenhet i den lilla staden Hilvarenbeek. I mars, efter ett år av pappersarbete, kommer familjen resa till Australien. Paret sa den främsta orsaken var deras rädsla för välfärden och tryggheten för sina två tonårsbarn.
”När jag växte upp, var denna plats spontan och fri, men mina barn kan inte säkert cykla hem på kvällen, sade Konings, 49. ”Min son fick just sin femte cykel stulen.” I skolan känner sig hans barn och deras vänner oroliga, tillade han. ”De är rädda för att bli misshandlade av gäng med utländska barn.”
För Hiltemann, emigrationskonsult, är inte bara den kraftiga ökningen för intresset bland holländarna att lämna landet anmärkningsvärt, men också vilken typ av människor som väljer att göra detta. ”De är framgångsrika människor, jag menar, stadsmänniskor, chefer, sjukgymnaster, dataspecialister”, sade han. För fem år sedan, sade han, var de flesta av hans kunder bönder som letade efter mer mark.
Det roliga är dock hur svensk PK-media tolkar detta, Huggsexa om Hollands emigranter
Holländarna har blivit ett folk som vantrivs. Hela 38 procent vill flytta från tätbebyggelse och rasism. Holland är också ett land som lider av postkoloniala problem. Integrationen av invandrare har gått dåligt och de senaste åren har ökad främlingsfientlighet framkallat en öppen konflikt mellan holländare och muslimer som kulminerat i de två morden på filmaren Theo van Gogh och politikern Pim Fortuyn. Nu hotas återigen lugnet av populistpolitikern Geert Wilders islamkritiska film ”Fitna”.
Man får vara bra verklighetsfrånvarande och ologisk om man tror att det är holländarnas påstådda rasism mot muslimer som får holländarna själva att flytta ut. Eller att det är Wilders som får dem att känna sig osäkra. Wilders är ju där just för att de känner sig osäkra i första taget p.g.a. muslimerna som kommer till Holland. Precis som New York Times skriver flyttar holländarna för att de hotas av muslimskt våld samt inte känner sig hemma i det allt mer islamiserade Holland.
Liknande utveckling sker även i Sverige. Sydsvenskan skrev om detta redan 2001, Malmöbor flyttar bort från invandrarna:
Invandringens inverkan på Malmö är ett lika starkt skäl som olika boendefaktorer till att allt fler Malmöbor flyttar till kranskommunerna. Kriminaliteten är det vanligaste skälet till att många lämnar Malmö.
Den bilden ger de personliga kommentarer som nära sjuhundra utflyttade Malmöbor har givit i en enkät gjord av Malmö kommun. ”Att invandrarna ökat så kraftigt är en av anledningarna till flytten. Vi känner otrygghet i Malmö”, är en typisk kommentar.
Det är en stor spännvidd på de utflyttades åsikter om invandrare. En del är direkt främlingsfientliga:
”Det bor bara gangstrar och /eller utlänningar i Malmö”. Andra berättar om mer personliga dåliga erfarenheter av invandrare och om rädsla för att deras barn ska drabbas av det mångkulturella Malmö på olika sätt.
Av svaren framgår att utflyttarna inte känner igen sig i Malmö:
”Utan att vara rasist så börjar man som svensk känna sig som en minoritet”, är en återkommande kommentar.
Nu flyr svenskarna Malmö. Snart flyr väl svenskarna Sverige med, precis som holländarna flyr sitt land. Såvida inte vi stoppar denna utveckling förstås. 19 september tar vi första steget!
Postat i: islamisering, Utrikes Taggat: | flykt från holland, islamisering, utflyttning från malmö
Bra skrivet. När jag läste boken Morden i Amsterdam så blev jag mörkrädd. Fredens religion som dödade en översättare för att denna hade översatt Satansverserna. Nej det är bara att inse Islam har inget i väst att göra och ska ut!
Kikade på statistiken gällande antal anmälda brott i Malmö 2000-2009
Trots det som ni säger så har brotten minskat:
http://statistik.bra.se/solwebb/action/anmalda/urval/sok
Förklara gärna detta…
Ekeroth har kanske inte läst om de Danskar som valt att flytta till Malmö?
Varför väljer de att lämna Danmark som efter Danskt folkepartis restriktioner bör vara lugnt? Aha det är bara en massa danska vänsterflummare som väljer att flytta från Köpenhamn till Malmö…
2009 anmäldes det totalt 5937 våldtäkter.
Våldtäkt ikl: grov
År: 2003-2006 Antal våldtäkter: 2556-4208 ökning 64 %
År: 2006-2009 Antal våldtäkter: 4208-5937 ökning 41%
Under ”de tre senaste åren” som ”Dumle” nämner har således ökningen varit mindre, ”trots” massinvandringen från muslimska länder…
Beaktar man sedan att den största andelen av dessa våldtäkter sker inomhus (något som ger en indikation på att gärningsmannen oftast är bekant med offret) så krackelerar Sd´s teori om den svartmuskige ensamme muslimen som i våra offentliga parker törstar efter unga blonda kvinnor…
Även mycket underligt är ju även att Ekeroth och andra totalt blundar för att majoriteten av våldtäkterna i Sverige är sk. alkoholrelaterade brott. Vilket ytterligare begränsar gärningsmanna profilen…
Du har dammat av en gammal artikel från 2005 och en från 2001.
Holländare flyttar ju även till Sverige och det kan ju bero på att Holland är extremt tätbefolkat:I Sverige bor det 21 personer per kvadratkilometer. I Hollands tätbefolkade del bor det 1 100 personer per kvadratkilometer.
”Holland är också ett land som lider av postkoloniala problem. Integrationen av invandrare har gått dåligt och de senaste åren har ökad främlingsfientlighet framkallat en öppen konflikt mellan holländare och muslimer som kulminerat i de två morden på filmaren Theo van Gogh och politikern Pim Fortuyn. Nu hotas återigen lugnet av populistpolitikern Geert Wilders islamkritiska film ”Fitna”. Många muslimska länder har hotat med omfattande bojkotter och hemkallande av diplomater om filmen visas.” (DN 2008-03-23)
Så vem vet, om Ekeroth och dina polare fortsätter att skapa motsättningar mellan svenskar och muslimer så kanske även vi måste flytta…
@Sture. Haha! Du är så uppenbart ett troll som måste inse att du har fel. Till och med dina bästa argument ”biter i gräset”.
Vissa som från Köpenhamn flyttar till Malmö är par där den ene är invandrare; nyttomaximering av dem i och med (legitima) danska regler. Ett annat skäl till att man flyttar till är boendekostnad och pendlingsavstånd. Inga konstigheter. Det är ännu bara 45-50 procent med invandrarbakgrund i Malmö, men andel växter med någon procent per år och särskilt andel från Afrika och Västasien. I alla händelser sker den kraftiga nettoutflyttning av de med svensk etnisk bakgrund som Kent visar pågått minst ett decennium.
Det var en lika stor ökning i absoluta tal mellan de två olika 3-årsintervallen av just den brottstyp du nämner. Att du menar att brottsligheten inte har med invandring att göra för att du använder procentuell ökning för den och felaktigt jämför det med absolut ökning av invandrare samt att du felaktigt hävdar att samband saknas om det inte det positiva är exakt lika stort för två perioder. (Rekommenderar dig matematik på skolans högstadium. Där skulle du, om skolan är lika bra nu som för 25 år sedan, lära dig hur man gör en liten ”undersökning”.) Faktum är att Brå (2005:17) anger 4 resp. 5.4 gånger överrepresentation för våldsbrott hos utlandsfödda och att detta främst beror på en mindre grupp inom den gruppen, nämligen de från Afrika och Västasien.
Just våldtäkter är alltså *enligt Brå* (!) 4.5 gånger överrepresentation för utlandsfödda, vilket framför allt beror på en större överrepresentation från de cirka 40 procent av dessa som kommer från Afrika och Västasien. Dessa har alltså *enligt Brå* (!) betydligt högre överrepresentation, som skulle kunna vara t ex 7 eller 10 gånger.
Ditt svammel om att det att våldtäkter sker inomhus falsifierar att invandrare begår dem är så totalt puckat att du verkligen framstår som en stor clown. Man skulle iofs kunna säga att det visar att du har fördomar mot vad du kallar ”den svartmuskige muslimen”. Jösses! Vem är det egentligen som är dold rasist här. ROTFLMAO. Du sitter väl i någon innerstad och — trots att din hjärna verkar substans för tankeverksamhet — är hur präktig som helst… Jag har dagligen att göra med dem du högst rasistiskt kallar ”svartmuskiga muslimer”.
Din avslutning där du håller med det som står i DN-artikeln om att holländare flyttar för att de som kritiserar islam skapar motsättningar tror du uppenbarligen inte själv på, då du sätter dit en smiley. Hur j-vla puckad får man vara?
Ta nu antingen och revidera dina — som du borde begripa med tanke på Brå:s redovisade fakta om just invandrare från muslimska länder — felaktiga påståenden som du argumenterar mot med egna små komiska uppfunna argument, och dina åsikter om att det är så (om du nu även skulle tro på dig själv, vilket är tveksamt), eller håll käft, läs en grundkurs i logik, ta grundskoleexamen eller något sådant.
Du skriver ”gärningsmanna profilen”. En av dina särskrivningar. Typiskt för halvt hjärndöda korkade människor, om du vill veta.
Främsta orsaken för flyttning inom västvärlden är ekonomisk. Är det det därför Malmöborna flyttar bort? Nej. Är holländarens orsak för utflytting ekonomisk? FÖrmodligen inte. London, europas finans-centrums mänskor flyttar bort för ekonomiska orsaker. Hmm…
Våldtäkter. Ska man tolka att det BARA blev 41 % ökning på en tidigare 61% ökning under 6år? De e ju skamsligt tänkande. Klart att majoriteten görs av svenskar, ni bor ju för fan i Sverige. Jämför år 2003 med 2009 så är det 132 % ökning. Låter det bra?
Totalt sett så gör muslimerna 10 ggr mer brott än andra i Danmark och Holland. I totalitära Sverige får man ju aldrig reda på sånt här, t.ex hur många berusade turkar, somaler, albaner, serber, irakier, iranier eller libanser som åker fast för rattfylla. Enda vi vet är att det händer. Eller begår andra brott påverkade av alkohol såsom väldtäkt både inom- och utomhus. Både ensam och i grupp, det vet vi också att händer.
Sture om du flyttar sörjer ingen!
Bäste Kent,
Jag gör mitt bästa med, att rösta på SD sedan 2002!
Icke förty, så flyttar jag söderut, om några år, som pensionär!
Jag har ingen lust, att bli nedslagen och rånad när jag är ute och går eller befinner mig i min seniorbostad!
Istället för att underbygga fördomar, hat och rädsla så borde man resonera som Amsterdams borgmästare, Job Cohen:
”Islam is here to stay, in this country, in this city, We have to deal with Islam as a fact, not whether we like it. So the real question is how to get on with each other.”
(http://www.nytimes.com/2005/04/25/international/europe/25amsterdam.html)
Bra att komma ihåg att kommunen går under staten.
Så kan man ju fråga om folk har fått nog i Malmö, i Holland i Oslo? London dessutom. Är alla rasister?
Sture till vem vänder du dig?
Vad tror du själv?
Sture jag förmodar att du vänder dig till dig själv. Vi andra är redan stärkta i övertygelsen om vad Islam är. Men fortsätt tugga om det roar dig.
Det kan du lita på. Om det kommer in en halv-förvirrad själ (inte hel-förvirrad som ni andra) så hoppas jag att han/hon läser mina inlägg.
Där rasism, fördomar, lögner och generaliseringar visar sitt feta skitiga nylle där kommer jag att vara.
Bäste Sture: Usama Bin Laden och/eller Svenska Motståndsrörelsen är din bästa bundsfövranter i dagsläget. Ring dom och hör dig för om världsläget. Därefter är du välokommen tillbaka hit, ok?
Sture slå upp ordet rasism! Du vet inte ens vad det innebär
Robert det är ordklyveri och inget annat. Ras som företeelse när det gäller att inordna människor försvann någon gång med Herman Lundborg . Det SD gör är att byta ut ordet mot kultur och tradition.
Det ni inte har förstått är att effekten blir densamma.
Vad du skriver om mordet på Pin Fortuyn är inte sant. Mannen som dödade honom har ingenting att göra med invandrarna men med miljön!!
Marinus miljön? Vad menar du var han miljöpartist? Han var en islamist thats it!
Jag är holländare och vet vad hände. Om du ska läsa holländska tidningar då kan du läser att den mördare var ingen islamist. Han var från miljöpartiet. Jag tror att du vill gärna att han var en islamist, då har du igen en möjlighet för att agera emot islamisten. Men vad du säger är för 100% inte sant.
Du snackar skit! Han mördades under valkampanjen 2002 av djurrättsaktivisten Volkert van der Graaf, som under rättegången erkände att han begick mordet på Fortuyn för att stoppa honom från att framställa muslimer som ”syndabockar”.[1]
Van Gogh worked with Somali-born writer Ayaan Hirsi Ali to produce the film Submission, which was critical of the treatment of women in Islam. On 2 November 2004 he was murdered by Mohammed Bouyeri, a Dutch-Moroccan Muslim. The last film he completed before his death, 06/05, is a fictional version of the assassination of politician Pim Fortuyn
Islam fredens religion…..
Sture vad jag vet så finns det bara en ras Homo Sapiens. Vilka talar du om? Taxar? Collies? Men Sture det är hundar lille gubben. Så en viss kultur är rasbetingat menar du Sture? Du verkar mer än lovligt vise i pannkakan
Jag skrev att begreppet och Klassificeringen försvann med en viss Herman Lundborg. Han var rasbiolog och trodde att man kunde dela in människor i olika raser och samtidigt ge dem olika särdrag som; negrer är lata, zigenare är opålitliga, finnar är alkoholister och judar är giriga.
Eller att de från: Marocko, Algeriet, Tunisien, Libyen, Egypten, Israel, de palestinska områdena, Jordanien, Libanon, Syrien, Irak, Kuwait, Saudiarabien, Bahrain, Qatar, Oman, Förenade Arabemiraten, Jemen och Iran av naturen är våldsamma.
Att byta ut ras mot kultur och tradition är ordklyveri.
[...] agerande mot Herslow i Malmö med anledning av en Muhammedteckning, censur av tecknade serier, svenskar och judar som flyr Malmö, etnifierat våld (se även här), krav på sharialagar, muslimska [...]