Favorit i repris (från 22 januari 09):
Det verkar som om folk i allmänhet accepterar etnisk rensning, så länge det är judar som rensas, eller när rensningen utförs av araber. Varför säger jag det? Jo, Vänstern anklagar alltid felaktigt Israel för ”etniskt rensning” av s.k. ”palestinier”. Att araberna står på kö för att komma in i Israel och att Israels arabiska befolkning växer verkar inte påverka denna lögn. Men i vilket fall är detta en anklagelse som förs fram av araberna och Vänstern.
Men, det verkar inte alls finns några sådana bekymmer när judar rensas ut – och i detta fall är det verkligen tal om etnisk rensning.
T.ex rensades alla judar från Gaza – inga invändningar från ”världssamfundet” där inte – tvärtom – det applåderades. DEt var t.o.m. så att judiska gravar grävdes upp för att araberna inte klarade av att ha judiska kropper under sina fötter. Denna etniska rensning applåderades av omvärlden.
Alla judar har rensats ut från Judeén/Samaria (det s.k. Västbanken) – inga invändningar där heller från omvärlden. Ett exempel är Hebron, en urgammal judisk stad, som under 90-talet tömdes på resterande judar (araberna rensade ut många redan 1948). Omvärlden applåderade.
Samma etniska rensning har inträffat i; Jordanien, där judar enligt deras konstitution är förbjudna från att bli medborgare, Syrien, Libanon, Irak, Iran, Saudiarabien m.fl. Alla dessa länder, och mer, har rensat ut alla judar, vissa har det dessutom alltså inskrivet i sina lagar.
Några invändningar från Vänstern, som påstås bry sig?
Inte ett ord från vare sig FN, Amnesty, HRW, Vänster eller någon annan som brukar beklaga sig över Israel. Inte ett ord från Frankrike, England, Tyskland eller något annat EU-land. Istället applåderas den etniska rensningen av judar som ”ett steg i fredsprocessen”.
När det gäller ”Västbanken” blir det höga protester när judar bygger bostäder (nej, det bryter inte mot internationell rätt. Mer om det snart). Men det mest graverande är väl det faktum att media ser med avsky på judars närvaro utanför gröna linjen, men välkomnar arabisk närvaro innanför den gröna linjen.
Det säger rätt mycket, eller hur?

Bilden ovan visar lite statistik på utveckling av judar i arabvärlden v.s. utveckling av araber i Israel. Ser ni något mönster?
Ingen bryr sig – när etnisk rensning av judar inträffar. Men alla bryr sig, när en lögn, en myt, om etnisk rensning at s.k. ”palestinier” uppkommer. Bilden av att begreppet ”etnisk rensning” numera används i rent politiska syften är klar:
Använd begreppet ”etnisk rensning” för att demonisera judar och den judiska staten – precis som demonisering av judarna på individnivå för inte så länge sedan. Men använd för guds skull inte begreppet när verklig etnisk rensning, av judar, pågår i arabländerna – det uppfyller ju inte det politiska syftet att demonisera judar! Det finns ett annat ord för detta beteende – ni kan det säkert.
Bilden från Dry Bones ovan summerar i övrigt min poäng föredömligt.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/kravallerna-uteblev-i-malmo-1.815432
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2562923.svd
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2558841.svd
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2557689.svd
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2560675.svd
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2561083.svd
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2557689.svd
http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/artikel_2558157.svd
http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_2558087.svd
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2557693.svd
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2558841.svd
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2554553.svd
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2553013.svd
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2552805.svd
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_2552397.svd
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2547099.svd
http://www.svd.se/sportspel/nyheter/artikel_2545561.svd
http://www.svd.se/sportspel/nyheter/artikel_2550841.svd
http://www.dn.se/nyheter/sverige/lugn-demonstration-nar-spelarna-anlande-1.814657
http://www.newsmill.se/artikel/2009/03/06/varsta-krisen-judar-i-sverige-sedan-andra-varlskriget
http://www.dn.se/sport/en-match-i-stormens-oga-1.814601
http://www.dn.se/sport/en-omojlig-comeback-1.814634
http://www.dn.se/nyheter/sverige/stenhogarna-i-malmo-bortforslade-1.813568
http://www.dn.se/opinion/huvudledare/matchen-ska-spelas-1.813262
http://www.dn.se/nyheter/politik/2.1204/israel-kan-vinna-pa-brak-1.813303
http://www.dn.se/webbtv/nyheter/stor-demonstration-befaras-bli-valdsam-1.813182
http://www.dn.se/sport/vi-sag-skrackslaget-pa-1.813445
http://www.dn.se/sport/demonstranter-har-forsokt-stoppa-tennismatcher-tidigare-1.813453
http://sydsvenskan.se/malmo/article417759/Idrottsprofessor-foredrar-walkover.html
http://sydsvenskan.se/malmo/article417919/Sittblockad-upplost.html
http://sydsvenskan.se/malmo/article417569/Nazisternas-deltagande-en-ren-provokation.html
http://sydsvenskan.se/sport/article417572/Gatstenarna-bort—polisen-nojd.html
http://sydsvenskan.se/sport/kronikagatu/article417866/Matchen-har-alltid-varit-politik.html
http://sydsvenskan.se/malmo/article417893/SD-politiker-vill-ha-vanort-i-Israel.html
http://sydsvenskan.se/malmo/article417865/JK-Inte-fortal-av-Reepalu.html
http://sydsvenskan.se/opinion/heidiavellan/article417523/Klart-att-idrott-ar-politik.html
http://sydsvenskan.se/malmo/article417455/rdquoStoppa-matchenrdquo-lovar-lugn-protest.html
http://sydsvenskan.se/malmo/article417297/Tennisprotester-oroar-inte-butiksagare-i-stan.html
http://sydsvenskan.se/sport/article417393/Olle-Lonnaeus-En-match-som-mest-handlar-om-politik.html
SvD 2 3 4 5 DN 2 3 4 Dagen Sydsvenskan 2 3 Barometern 2 3 KrB 2 TrA 2 YA VG 2 3 4 5 6 7 8 Dagbladet AB 2
N 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
SvD 2 3 4 5 6 7 8 9, 10, 11, 12, 13, 14 15
Sydsvenskan 2 3, 4
VG 2
Dagbladet 2 3 4 5 6
AB 2 3
DN 2 3 4 5 6 7 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 15
HD 2 3
Gudmundson, 2, Ilya Meyer, 2, Israel i Sverige, 2, 3, Jihad i Malmö, 2, 3, 4, I Gilboas svala skugga, MXp, 2, 3, 4, Mellanöstern Aktualia mm, 2, 3, 4, Dick Erixon, 2, 3, 4, Svansbo, 2, 3, 4, Aqurette, 2, 3, 4, Rabnor, 2, 3, 4, Empatisk men inte patetisk, 2, 3, 4, Sapere aude!, 2, 3, 4
Arkiverad under: Israel | Taggad: antisemitism, etnisk rensning, FN, gaza, hyckleri, Israel, judar, lögn, myt, västbanken


Jag tycker det är spännande med människor som toklänkar till allt som har den minsta lilla anknytning till det ämne man bloggar om… vet inte hur mycket ditt inlägg har att göra med ”Rihanna för het för Malaysia” som du länkar till…
Det var isf inte meningen. Vilken länk, vilken tidning?
Här slog du huvudet på spiken!
Tänk om en enda journalist i Svensk media kunde skriva om detta.
När det gäller Jerusalems status är det precis lika ologiskt. Jerusalem ska tydligen delas med judar på ena sidan och araber på andra, för det lär väl vara samma förutsättningar där som i Gaza och på västbanken. Bla, europeer förespråkar detta trots att alla jublade när Berlin blev återförenat, eller!? Vänstersympatisörerna kanske grät (fast i smyg)!?
Det är tråkigt att se inlägg som ditt, som inte är det minsta konstruktivt i denna fruktansvärda situation. Betänk varför vi bryr oss så mycket om Gasa/Israel. Det måste ju bero på att väst känner närhet till israelerna, även vänstern. Vi bryr oss i denna konflikt, och det är bra. Det kan leda till en lösning. Och jag lovar att den lösningen inte innefattar staten Israels död.
I övrigt ett bra och relevant inlägg, tycker jag. Tyvärr biter inte obekväma fakta ett dugg på den tjockskallade svenska hatvänstern, som gärna vill odla sitt judehat i fred från mer balanserade åsikter i frågan.
Förstår inte vilken värld du lever i? Jag är själv ifrån Iran och där har judar inga som helst problem att bo. Dessutom finns det många iranier som har blivit judar. Statistiken du visar att antalet judar har minskat från 1948 – 2000 har knappast att göra med att de är judar, utan att landet har förstörts och inte är en plats värdig nog för någon människa att bo i oavsett religion. Sluta tycka synd om judar, det som har hänt i historien är hemskt och ska inte glömmas men att vi ska upprepa samma misstag och ta till krig är väl snarare värre och ett steg tillbaka.
När Jordan skapades förbjöds ca 200.000 judar att stanna. De kundes som det sagts inte bli Jordanska medborgare.
Jordan skövlade de Det judiska kvarteret i Jerusalems gamla stad till grunden mellan 1948 och 1967.
Judar (även icke-religösa sådana) fördrevs från Iran och många andra länder. Det är det inte många som betvivlar. Jag vet att det fortfarande bor ett antal i Iran idag, men inte desto mindre förvärrades deras situation avsevärt i.o.m. den muslimska revolutionen.
Att ta till krig är för övrigt inte nödvändigtvis fel, vilket flera konflikter genom historien vittnar om (WW2, störtandet av pol Pot)
Den jude i Iran som fritt vågar uttrycka sin mening är modig. Om han ville kunde han besöka utställningen om förnekelsen.
Man behöver inte tycka synd om judar. De kan ses som vilket annat folk som helst. Media vägrar att göra det. De har 3 olika standard för beteendeförväntningar för nationer. Lägre för starka diktaturer och en speciellt hög standard för Israel.
Det märkliga är dock att Israel, trots dessa uppenbart enkelriktade krav, faktiskt tycks ta hänsyn till dem. Man planerar för en tvåstatslösning, anstränger sig för att undvika civila dödsoffer vid väpnade konflikter och man accepterar t o m att en liten Israelfientlig minoritet ökar i storlek och inflytande trots att den underminerar nationens existens på sikt.
Är det någon som kan föreställa sig samma beteenden vid omvända styrkeförhållanden? Finns det något muslimskt land som har accepterat en tvåstatslösning efter sina minoriteters krav? Om inte, varför är det viktigt att Israel gör det?
Israel beskrivs i media som blodtörstigt och intolerant. I verkligheten är det en nation som är mer tolerant och fredligt än många andra nationer. Om man bortser från terroristernas bomber och självmordsattentat är det långt säkrare än städer som Stockholm och Paris. Brottsligheten är extremt låg. Kvinnor kan gå ensamma på kvällen i Tel Aviv och känna sig säkra. Är det ok att gå till en jazzklubb i hamnen sent på kvällen. Varför inte är svaret.
Israel stötte aldrig ut de araber som bodde i Palestina. De sände in sin arme för att tvinga 7 tusen Israeliska invånare i Gaza att flytta.
Vit forsfor mot civila mål eller ens att deras militär gick mot civila mål sen har vi utredningen om de använde utarmat uran i sin ammunition som är välkänt för att vara cancerframkallande är ju inte det minsta blodtörstigt.
Hade Israel fått härja fritt utan omvärldens krav skulle inte Palestina vara mer än en hög aska med judiska bosättningar.
Israel är inte värt ett dugg i mina ögon tills de börjar följa FN ordetligt. Och jag ser inget skäl att stöda dem oavsett om det är guds utvalda stat Israel eller om det hade varit ett vanligt jävla pissland utan de ”stackars” judarna
T.o.m. röda korset (vänsterorganisation) har sagt att de inte sett några som helst spår av olaglig användning av vit fosfor, utan det har använts enligt gällande regler.
Israel är den nation som allra mest tar hänsyn till civila vilket en engelsk överste vittnat om, se här:
http://tedekeroth.wordpress.com/2009/01/21/overste-ingen-annan-arme-gor-storre-anstrangningar-an-den-israeliska-for-att-begransa-antalet-civila-dodsoffer/
Vidare är FN inget man bör följa, eftersom det är en organisation som styrs av diktaturer. Se ett inlägg om det här:
http://kentekeroth.se/2009/01/19/om-fn-och-bl-a-varfor-det-bor-laggas-ner/
röda korset får stå för sina egna uttalanden och angående röda korsets åsikter om israels insatser:
http://linkoping.expressen.se/Nyheter/1.1425165/roda-korset-militaren-lamnar-barn-att-do
Jag ser inte riktigt hur bombningar av FN byggnader inkl skolor drivna av FN är att ta hänsyn till civilbefolkningen. Dessutom är filmen i blogginlägget du länkar till från ca 9 januari av att döma från nyhetstickern som meddelar att Sirius Star släppts av de somaliska soldaterna. Vilket innebär att den är från alldeles från början av kriget. Innan Israel rejält fått upp värmen i sitt militära maskineri.
Jahaja FN ska bort för att de inte godkänner Israels illegala krig, intressant. Och vad har du för källa på att FN styrs av diktaturer? Tror du behöver läsa på lite om hur beslut fattas i FN.
FN byggnader/skolr används av Hamas, som du säkert vet. Det är inget nytt att ”civila” byggnader används av sådans som Hamas eller FNs byggnader/bilar. De har gjorts mnga gåpnger tidigare. Bl a bildbevis på en FN bil som transporterar missiler, 1973 stod Egypten och sköt 50 m från en FN postering, m.m.
FN består till över 50% icke.fria stater. Dessutom är FN uppdelat i olikam regioner, där koncentrationen av diktaturer blir än större (t.ex mellanöster regionen). Jag vet mkt väl vad FN står för, det är därför jag säger det.
FN går bara tyrannernas ärenden. Dags att inse att FN är förlegat. Se bara på deras ”human rights council” som leds av en diktatur.
Om du vet så mycket om FN så vet du att det finns inga ”regioner” alla större beslut tas av säkerhetsrådet där de permanenta medlemmarna har vetorätt (USA, Ryssland, England, Kina och Frankrike). Vilket USA flitigt har använt för att förhindra att Israel fördöms av FN för sina brott.
Så i det avseendet har du rätt FN går tyranners ärende i detta fallet USAs och Israels ärenden
Det är FNs inofficella praktik att låta Hamas och Hisbullah använda sina byggnader.
Under FNs styrkor byggs vapenarsenalen upp i Lebanon på nytt efter kriget 2006 liksom den gjordes före det kriget.
Hamas bestämmer platsen för konfrontationen när de använder civila områden för sina vapenarsenaler och avskjutningsplatser.
Det är i många fall Hamas explotioner från Hamas egna vapen som dödar civila.
Eva har du några som helst pålitliga källor för att FN byggnader som FN de facto har kontroll över används som vapenarsenaler?
underbart att se dig ta ner en skojare som simon på jorden kent, vi är många som stödjer dina åsikter om israel, du driver utan tvivel en av dom bästa och framförallt viktigaste bloggen, mvh larry
larry prata för dig själv, jag lever på jorden till skillnad från andra som höjer Israel till skyarna
Fel fel fel. Läs på istället:
FNs regioner:
http://www.eyeontheun.org/view.asp?l=11&p=55
FNs demokratiandel:
http://www.eyeontheun.org/facts.asp?1=1&p=16
FNs och deras ”Human Rights Council”:
http://www.eyeontheun.org/view.asp?l=42&p=563
Tack Larry
Från din första länk står det klart och tydligt jag citerar:
”unofficially divided into five regional groupings”
Alltså är det inte på något sätt officielt.
Andra länken ser jag inte riktigt din poäng, en land en röst = demokrati oavsett vad länderna som ger rösten har för statskick
Sista länken kan man inte ens kommentera som annat än skrattretande.
Slutligen att ange en sida som helt klart är vinklad till att ställa FN i dålig dager kan inte ses som en trovärdig källa. Hade varit lika trovärdigt om jag länkade till valfri nazistisk organisation för att påvisa att judarna är ren ondska
1. Depending on the UN context, regional groups control elections to UN-related positions, dividing up the pie on the basis of geographic representation, as well as coordinate substantive policy, and form common fronts for negotiations.
2. Bevisar att FN består av stater som överhuvudtaget inte delar den demokratiska ordningen eller demokraitks samhällen. En organisation som till 54% består av sådana stater är ingen bra organisation – uppenbarligen.
3. Du tycker det är ”skrattretande” att HRC existerar eller ”skrattretande” att den leds av allehanda odemokratiska diktaturer som inte har annat för sig än att attackera Israel?
Rolig argumentation. Bara för att man är emot ditt älskade FN, så är allt man säger inte sant. Hahaha. Roligt. Så enligt dig kan man inte vara emot FN överhuvudtaget, för är man emot FN, ja då är allt man säger falsk. Haha. Dummaste jag hört på länge.
Faktum är att FN är en korrupt, islamvurmande organisation som består av en majoritet icke-demokratiska stater. Du vill uppenbarligen lyssna på en sådan organsation – det vill inte jag. Jag ska skriva en längre artikel om FN snart – läs den och sen kan vi diskutera.
1. Och som jag sa i början säkerhetsrådet tar alla större beslut såsom fördöma länders handlingar
2. Hur många av de 54% består av diktaturer som mer eller mindre är USAs marionetter?
3. Skrattretande att sidan utgår ifrån att så fort ett beslut tas som inte gagnar judarna så är det antisemitism, rasism, nazism etc etc.
Mer du som har en rolig argumentation,
ett antal punkter i sidan som gör den till en dålig källa i detta fallet:
1. Den verkar vara driven av Israelsympatisörer vilket ger ett vinklat innehåll.
2. Det allseende ögat får det att skrika konspirationsteorier alá frimurare och illuminati.
3. Sidan verkar vara skapad i enda syftet att smutskasta islam och FN.
GE dig nu simon, du är förblindad av allt vänster snack som du blivit matad med på diverse afa möten, kom ner på jorden igen!!
larry, trevligt att du sjunker till personangrepp. Jag har aldrig haft nåt eller kommer aldrig ha nåt att göra med snorungarna i AFA. Sen att jag inte höjer Israel till skyarna betyder inte att jag är förblindad av ”allt vänster snack” jag tydligen ska ha blivit matad med.
Till skillnad från dig så för jag en hyfsat konstruktiv diskussion vilket kent bör kunna hålla med om även om vi inte är helt överens i våra åsikter.
Du har rätt simon personangrepp är lågt, jag tar tebax den kommentaren!
1. Och som jag sa i början säkerhetsrådet tar alla större beslut såsom fördöma länders handlingar.
Ja, säkerhetsrådet är en instans. Human Right Council en annan. Det finns många. De flesta av dem fel och totalt överösta av ickedemokratiska stater, ofta islamistiska sådana. Ett sådant FN lyssnar iaf inte jag på.
2. Hur många av de 54% består av diktaturer som mer eller mindre är USAs marionetter?
Så du påstår att majoritet av staterna i FN är pro-USA? Då borde du ta och titta dig omkring, får är inte fallet. Faktum är dock fortfarande att FN består av icke-demokratiska stater. Sådan organisation lyssnar inte jag på. Anmärkningsvärt att du gör det dock…
3. Skrattretande att sidan utgår ifrån att så fort ett beslut tas som inte gagnar judarna så är det antisemitism, rasism, nazism etc etc.
När olika måttstockar används; en för judarna och en för resten av världen, då är det antisemitism. Att sedan araberna i mycket stor utsträckning är antisemitiska, gör inte ditt påstående att det inte är antisemitism starkare. T.ex. under Durban konferenserna delades antisemitiska material ut helt öppet. AttFN består av många stater med antisemitiska åsikter råder det ingen tvekan om.
1. Den verkar vara driven av Israelsympatisörer vilket ger ett vinklat innehåll.
Men är deras påståenden fel? T.ex. att FN består av 54% icke-demokratier? Är bilderna från Durban falska? Nej, vad de säger stämmer. Att de sedan kanske är pro-israeliska är mindre intressant – de reflekterar iaf sanningen om FN.
2. Det allseende ögat får det att skrika konspirationsteorier alá frimurare och illuminati.
Va?
3. Sidan verkar vara skapad i enda syftet att smutskasta islam och FN.
Du kallar det ”smutskasta”, jag kallar det sanningen. VAd sidan gör är att dokumentera vad FN håller på med. Detta gör de med bilder och genom att använda FNs egna organisationer uttalande och ageranden. Att HRC t.ex. består av icke-demokratiska stater är inget påhitt från den hemsidan, utan detta är ett enkelt faktum. Listan över vem som ingår där står på FNs hemsida om du tvekar.
1. Och som jag sa i början säkerhetsrådet tar alla större beslut såsom fördöma länders handlingar.
Ja, säkerhetsrådet är en instans. Human Right Council en annan. Det finns många. De flesta av dem fel och totalt överösta av ickedemokratiska stater, ofta islamistiska sådana. Ett sådant FN lyssnar iaf inte jag på.
Demokrati är en väldigt subjektiv defination, USA ser i princip alla stater som inte stödjer dem som odemokratiska tex
2. Hur många av de 54% består av diktaturer som mer eller mindre är USAs marionetter?
Så du påstår att majoritet av staterna i FN är pro-USA? Då borde du ta och titta dig omkring, får är inte fallet. Faktum är dock fortfarande att FN består av icke-demokratiska stater. Sådan organisation lyssnar inte jag på. Anmärkningsvärt att du gör det dock…
Det jag påstår är att USA har haft en finger med i att ett stort antal diktaturer uppstått sen om diktaturen sen vänder sig mot USA är en annan sak.
3. Skrattretande att sidan utgår ifrån att så fort ett beslut tas som inte gagnar judarna så är det antisemitism, rasism, nazism etc etc.
När olika måttstockar används; en för judarna och en för resten av världen, då är det antisemitism. Att sedan araberna i mycket stor utsträckning är antisemitiska, gör inte ditt påstående att det inte är antisemitism starkare. T.ex. under Durban konferenserna delades antisemitiska material ut helt öppet. AttFN består av många stater med antisemitiska åsikter råder det ingen tvekan om.
Väldigt mycket av det som idag kallas antisemitism är i själva verket antisionism. Om jag minns rätt så är även araberna ett semitisk folkslag.
1. Den verkar vara driven av Israelsympatisörer vilket ger ett vinklat innehåll.
Men är deras påståenden fel? T.ex. att FN består av 54% icke-demokratier? Är bilderna från Durban falska? Nej, vad de säger stämmer. Att de sedan kanske är pro-israeliska är mindre intressant – de reflekterar iaf sanningen om FN.
Då de öppet är pro-israeliska gör att iaf jag mer kritiskt att använda dem som källor. Samma sak som med pro-palestina sidor. Sen har jag inte räknat alla jordens länder och avgjort om de är demokratiska i min mening eller inte.
2. Det allseende ögat får det att skrika konspirationsteorier alá frimurare och illuminati.
Va?
Sidans logga, det allsende ögat Illuminatis symbol och förknippas i allmänhet med konspirationsteorier.
3. Sidan verkar vara skapad i enda syftet att smutskasta islam och FN.
Du kallar det “smutskasta”, jag kallar det sanningen. VAd sidan gör är att dokumentera vad FN håller på med. Detta gör de med bilder och genom att använda FNs egna organisationer uttalande och ageranden. Att HRC t.ex. består av icke-demokratiska stater är inget påhitt från den hemsidan, utan detta är ett enkelt faktum. Listan över vem som ingår där står på FNs hemsida om du tvekar.
Det finns ingen universal sanning, det som är sanning för dig och mig kan mycket väl vara lögn för din granne.
Onekligen intressant.
En sak när nån arab säger det, men när vanliga svenskar säger det utan att tänka, så undrar man hur hjärntvättade de egentligen är…
Bra inlägg och helt riktigt (dessvärre). Sverige framför allt plågas av en syn på en syn på mellanöstern och judar som är skrämmande. Det frossas nu i antisemisism. Det glöms ofta att de som idag kallar sig palestinier inte kallade sig så innan 1967. Många av de araber som bor på i Gaza och på västbanken har bott där mycket kortare tid än många judar. De flyttade dit när judarna började bygga upp landet långt innan Israel skapades. Arbete skapades och araber flyttade dit. Sen blev de palestinier och hade rätten till marken.
Tidningarna har skrivit mycket om DC-matchen. Men inte ett enda ord om motståndet mot motståndet.
Olika undersökningar på tidningars webbplatser visar även att en kraftfull majoritet vill just att matchen spelas med publik på läktarna.
Det vill säga de som vill att matchen spelas och att den spelas inför publik. Det finns affischer runt om i Malmö på detta.
Vore det inte läge att balansera rapporteringen lite?
http://somjagserdet68.wordpress.com
Bra skrivet!
Är det så mycket begärt att få ha sin lilla sandplätt som man har fått , ifred efter 2000 år av förtryck?
”Sverigedemokraterna”? Partiet verkar vara ”Israeldemokraterna”..
Hehe. Så fel man kan ha. Du kanske har missat alla de inlägg jag skrivit mot mångkulturalism etc?
Nä, faktum är dock att Israel-frågan är ett utmärkt sätt att få andra att inse vad islam är, samt hur socialisterna tänker. Den innehåller allt.
Jag har tidigare förklarat varför det är pedagogiskt bra att skriva om Israel och tänker inte skriva det igen. Läs istället.
Kent är du Sionist eller Svensk nationalist?
Jag trodde att ni i SD var för neutralitet ? Ingen svensk bör välja sida i denna konflikt.
Hejsan Kent, long time
Källhänvinsing! Var kommer bilden ifrån och vem har sammanställt den?
Med tanke på att Israel blev självständigt först 1948 så är det väl inte så konstigt att så många judar bodde i andra länder vid och före det årtalet?
Förhoppningsvis flyttade det flesta frivilligt till Israel efter 1948? Det hade i alla fall jag gjort om jag var jude och precis fått ett eget land erkänt. Vad finns det för bevisning för att de blev tvingade, och isf hur stor del?
Det enda i bilden som jag inte riktigt kan förklara är varför så många judar bor i Iran. Det är iof trevligt att det funkar för dem där, men jag trodde nog mullorna skulle vara lite mer intoleranta.
muslimer är barbarer som endast förstår ett språk….tack gud för att mitt kära hemland har förstått det och behandlat de tjetjenska barbarerna så som de förtjänade…..
Etnisk rensning ok så länge det är judar som rensas?
Sedan förintelsens slut har vi matats med information om hur vidrig och hemsk den var (ingen normal människa kan hävda någonting annat), vi har varje år (60år) påminnts om förintelsens och dess offer för att ”vi inte ska glömma bort den och att den inte ska upprepas”. Dock gör vi detta medans palestinier dör som flugor pga en annan stats handlingar.(spelar ingen roll vilka)
Min fråga blir således: Etnisk rensning ok så länge det INTE är judar som rensas?
Sluta även använda antisemtitsm som vapen, man kritiserar inte judendomen när man kritiserar Israel. Precis som att alla palestinier inte är terrorister stödjer inte alla judar Israels agerande.
Orsaken till ”rensningen” av judar i Gaza är pga illegala bosättningar. Det måste väl vilken blåögd idiot som helst veta.
Sluta med pajkastningarna på bägge sidor för fan.
Att tillägga är också att man räknar in araber i de semitiska folken, så hur gör vi med ordet antisemitism, ett av sionisternas främsta vapen?
Propagandasidor alltså, vilket jävla skämt!
Kent, kom på en ny idé. Gör om, gör rätt!
Johan: Jag är både svensk nationalist och sionist. Och jo, man ska ta ställning i den/de konflikter man vill ta ställning till. Detta är en mycket relevant sådant för den symboliserar kampen mellan Islam och Väst.
Uffe: Känner vi varann?
Nej, de flesta fördrevs av araberna, precis som i Gaza nyss.
Källa: Utgå härifrån, surfa sedan vidare: http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_exodus_from_Arab_lands
BP:
1. ”palestinier”, dvs araber, dör, men inte som flugor, och endast p.g.a arabernas egna aggressioner. Dags att inse orsak-verkan samband.
2. Det pågår ingen etnisk rensning av araber (eller palestinier som du kallar dem), vilket framgår med all tydlighet. Om så vore fallet skulle de inte utgöra 20% av israels befolkning (och ökande) eller ökande befolkning i Gaza etc. FAttar du inte den enkla matematiken?
3. Jag snackar inte om ”judendomen”. Men antisemitism blir det eftersom ni använder en specifik måttstock mot den judiska staten men skiter i alla andra. Ni klagar över etnisk rensning men skiter i att araberna verkligen utför sådana. När man völjer ut judar på det sättet – då blir det antisemitism.
4. Jaha, så för att judar bodde i Gaza, så ska de ”rensas” menar du? Då kan man rensa ut alla de araber som bor i hus utan tillstånd, vilket äör många. Dessutom är bosättningarna inte illegala enligt internationell rätt. Men det skiter du väl också i. Samma sak i Hebron – där handlade det inte ens om bosättningar, utan judar som bodde i sin stad sedan tusentalsår, som fördrevs av araberna. Skiter du i det också?
5. Antisemitism är ett ord som betyder judehat. Att den arabiska SPRÅKGRUPPEN är en semitisk språkgrupp, gör inte araber = judar (vilket är oerhört tydligt btw). Så det språkliga användandet av antisemitm = judehat. Enkelt va?
Jag kan bara beundra dig för den uthållighet du besitter som ihärdigt smular sönder antisemiternas och antisionisternas taffliga försök till argumentering. Själv blir jag bara förbannad över lögnaktigheten och ohederligheten.
Du har rätt men döm inte ut hela ”vänstern” för den här sakens skull. Den vänster vi talar om här är en typ av PK-vänsterliberaler.
Det är sant att Israel mäts med en annan måttstock än många andra länder, men det handlar inte främst om antisemitism. Jag tror att det snarare handlar om en anti-väst mentalitet, och i det här fallet representerar Judar västerlandet, och Israel är förstås i de flesta avseenden ett väst-land som är mycket bättre att leva i än i exempelvis arabstaterna.
”Vänstern” du talar om är nämligen inte socialistisk utan mångkulturalistisk, anti-västlig, subjektivistisk och globalistisk.
Jag tror i själva verket att protesterna hade varit ännu större om det hade handlat om vita kristna snarare än judar. Att det handlar om judar leder till en viss konflikt i PK-tänkandet som dock oftast hamnar i bakgrunden när man betänker att den andra sidan är ännu mer påbjudna offer än judar, nämligen muslimer/araber/mörkhåriga/icke-västerlänningar.
Paradoxalt nog är denna ”vänster” själv extremt västerländsk genom dess individualism, globalism, och kristna självuppoffring.
Jag kan inte annat än att hålla med ovanstående kommentar om beundran för uthållighet för att smula sönder antidemokraternas taffliga försök till argument.
Du har min röst 2009, och fortsätter det så här så har du den 2010 också.
Det är väldigt intressant att läsa alla kommentarer här och framför allt Kents svar. Jag kommer helt klart att rösta på dig i EP-valet, Kent!
Tack för de varma orden André, Fredik och ”Hm”
Jag kommer blogga vidare !
För er som önskar inhämta ytterligare information om ämnet:
http://www.ifamericansknew.org/
[...] judar som rensas? – del II Posted on 1 juni, 2009 by kentekeroth Jag skriv tidigare Etnisk rensning ok så länge det är judar som rensas? som var ett inlägg angående en mycket anmärkningsvärd dubbelmoral beträffande judar och [...]
[...] Och uppenbarligen myten om “etnisk rensning av palestinier”. Den är rolig. Hur är det etnisk rensning menar du? Genom att araberna utgör 20% av israel befolkning och ökar? Eller att araberna även ökar i Gaza och västbanken? Att araberna står på kö för att komma in i israel och jobba och leva? Kanske inte direkt starka tecken på “etnisk rensning”. Jag skrev in bloggpost om detta, läs den: http://kentekeroth.se/2009/03/06/etnisk-rensning-ok-sa-lange-det-ar-judar-som-rensas/ [...]
[...] kommentarer Kent Ekeroth on Etnisk rensning ok så länge det är judar som rensas?kentekeroth on Replik: “Islam har ingen plats i Europa”Robin_Shadowes on Replik: [...]
[...] folk längre – uppenbarligen endast när det gäller judar (läs min tidigare post om det här och [...]